Data publikacji : 28-11-2023 — zaktualizowane 28-11-2023

Drogi do (nie)zależności

doświadczenia procesu usamodzielnienia wychowanków pieczy zastępczej

Abstrakt

W artykule zostały przedstawione rezultaty jakościowych badań empirycznych dotyczących procesu usamodzielnienia wychowanków pieczy zastępczej. Wykorzystaliśmy w nich potencjał analityczny teorii tranzycji, która pozwala, na uchwycenie dynamiki jednostkowych i kolektywnych przemian w czasie wchodzenia w dorosłość, w których następuje rzeczywiste oddzielenie się wychowanków od środowiska pieczy zastępczej, w którym przygotowywali się oni do samodzielnego życia.

Słowa kluczowe:

tranzycje do dorosłości, wychowankowie pieczy zastępczej, proces usamodzielnienia



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Kędzierska, H., Zagulski, S., & Zdanowicz-Kucharczyk, K. (2023). Drogi do (nie)zależności: doświadczenia procesu usamodzielnienia wychowanków pieczy zastępczej. Biografistyka Pedagogiczna, 8(1), 567–590. https://doi.org/10.36578/BP.2023.08.12

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1