Assaf F., Jean-Baptiste de la Salle: un pédagogue humaniste chrétien au dix-septième siècle, „Seventeenth-Century French Studies”, 26 (2004) nr 1, s. 247–258, DOI: 10.1179/c17.2004.26.1.247.
DOI: https://doi.org/10.1179/c17.2004.26.1.247
Bendl S., Autorytet nauczyciela – wielki temat dla dzisiejszej pedagogiki, „Studia z Teorii Wychowania”, , 2 (2011) nr 1, s. 80–89.
Blain J.-B., The Life of John Baptist de La Salle, Founder of the Institute of the Brothers of the Christian Schools a Biography in Three Books, tł. R. Arnandez, Landover 2000.
Dávila P., L. Ma Naya, H. Murua, The Educational Work of the De la Salle Brothers and Popular Edu-cation in Gipuzkoa in the Twentieth Century, „History of Education”, 41 (2012) nr 2, s. 213–233, DOI: 10.1080/0046760X.2011.582046.
DOI: https://doi.org/10.1080/0046760X.2011.582046
Dávila P., L. Ma Naya, H. Murua, Tradition and modernity of the De La Salle Schools: the case of the Basque Country in Franco’s Spain (1937–1975), „Paedagogica Historica”, 49 (2013) nr 4, s. 562–576, DOI: 10.1080/00309230.2013.799500.
DOI: https://doi.org/10.1080/00309230.2013.799500
Denek K., Ku dobrej edukacji, Toruń 2005.
Dymer A., Nauczyciel szkoły katolickiej w świetle dokumentów Kościoła, „Pedagogika Katolicka”, 8 (2011) s. 53-59.
Filipiak E., Nauczyciel wobec wyzwań i zagrożeń edukacji XX wieku, w: Nauki pedagogiczne w Polsce: dokonania, problemy, współczesne zadania, perspektywy, red. J. Lewowicki i M. Szymański, Kraków 2004, s. 329-338.
Frydel Z., Upadek autorytetów, „Nowa Szkoła”, 2000, nr 3, s. 61.
Jazukiewicz I., Autorytet nauczyciela, Kraków 1999.
Jazukiewicz I., Autorytet nauczyciela, w: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 1: A-F, red. T. Pilch, Warszawa 2003, s. 254-260.
Kordziński J., Autorytet nauczyciela, czyli jak być skutecznym i zmotywowanym wychowawcą, Warszawa 2020.
La Salle J. de [św.], Dzieła wszystkie. Reguły ogólne. Reguła brata dyrektora. Memoriał o ubiorze. Pisma osobiste, tł. L. Kozłowski, Częstochowa 2006.
La Salle J.B. de, The Conduct of the Christian Schools, tł. F. de La Fontainerie, R. Arnandez, FSC,red. W. Mann, FSC, Maryland 1996.
Leubet Â.E., E.L. P. Valdir, L. da Silva, 16 (2016) nr 4, s. 64–93, DOI: .10.4025/rbhe.v16i4.699en.
DOI: https://doi.org/10.4025/rbhe.v16i4.699en
Łażewska D., „Drogi Mistrz” czy „Mistrz Drogi”. Autorytet pedagogiczny w czasach post-moderny, w: Autorytet w wychowaniu i edukacji, red. D. Łażewska, Józefów 2013, s. 58-76.
Marquiegui A., Contribution of John Baptist de la Salle (1651–1719) to the esteem for the teaching profession, Contribution of John Baptist de la Salle (1651–1719) to the Esteem for The Teaching Profession, seria: MEL Bulletin, t. 52, Rzym 2018.
Merriman W.J., De La Salle’s „Twelve Virtues of a Good Teacher”: Still Relevant Today?, „AXIS: Journal of Lasallian Higher Education”, 10 (2020) nr 2, s. 15-24.
Pedagogika lasaliańska, https://www.lasalle.gda.pl/sp/pedagogika-lasalianska/, dostęp: 5.05.2023
Pomirska Z., Pedagogika św. Jana de la Salle propozycją dla współczesnej szkoły, „Język–Szkoła–Religia”, 3 (2008) s. 237–238.
Rowid H., Szkoła twórcza. Podstawy teoretyczne i drogi urzeczywistnienia nowej szkoły, wyd. 3 popr. i uzup., Kraków 1931.
Rybicki S.R., Jan de la Salle. Patron nauczycieli, Warszawa 1989.
Sprutta J., Ideał nauczyciela według Jana Chrzciciela de La Salle, „Nauczyciel i Szkoła”, 2013, nr 1 (53), s. 17-25.
St. John Baptist de La Salle, https://www.lasalle.org/en/lasallian-holiness/st-john-baptist-de-la-salle, dostęp: 2.12.2023..
Więckowska E., Czym jest autorytet?, w: O autorytecie w wychowaniu i nauczaniu, red. M. Bednarska, Toruń 2009, s. 11-19.
Wiśniewska D., Nieszczęsny los autorytetu, „Wychowawca” 2000, nr 2, s. 10-11.
Witkowski L., Edukacja wobec sporów o (po)nowoczesność, t. 1, Warszawa 2007.
Witkowski L., Historie autorytetu wobec kultury i edukacji, Kraków 2011.
Zalewska-Bujak M., Nauczyciel – między autorytetem a autorytaryzmem, w: Nauczyciel i dziecko w dobie kryzysu edukacji, t. 11, red. E. Ogrodzka-Mazur, U. Szuścik, B. Oelszlaeger-Kosturek, Kraków 2017, s. 13-26.