Ksiądz Józef Wilk (1937–2003) jako salezjanin i profesor nadzwyczajny KUL w wyjątkowy sposób wiązał działalność duszpasterską i posługę kapłańską z pracą naukowo-dydaktyczną na rzecz rodziny, którą ujmował jako podstawowe i pierwsze środowisko życia i rozwoju oraz szczególne miejsce przekazu wiary kolejnym pokoleniom. Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie przebiegu procesu wychowania religijnego dziecka w rodzinie w ujęciu ks. prof. Józefa Wilka, który jest integralną częścią całego procesu wychowania. Problem główny niniejszego opracowania sprowadza się do pytania, jaka jest specyfika, etapy oraz uwarunkowania wychowania religijnego dziecka w rodzinie w badaniach Józefa Wilka. Metodą jego rozwiązania jest analiza wybranych tematycznie tekstów źródłowych oraz analiza literatury przedmiotu. Proces wywodu rozpoczęto od przedstawienia biogramu księdza Wilka, a następnie zaprezentowano założenia koncepcyjne profesora w obszarze religijnego wychowania dziecka w rodzinie oraz scharakteryzowano fazowy przekaz wiary w tym środowisku w ujęciu autora.
Zasady cytowania
Wskaźniki altmetryczne
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
"Biografistyka Pedagogiczna" uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.
Okres realizacji: 2023-2024 rok.
Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN
Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1