Data publikacji : 08-12-2021

Wsparcie na starcie?

Renata Wawrzyniak-Beszterda

https://orcid.org/0000-0001-5640-1784

Z doświadczeń biograficznych początkujących nauczycieli

Abstrakt

Problematyka artykuły dotyczy doświadczeń biograficznych początkujących nauczycieli związanych z ich startem zawodowym. W tekście zostanie przybliżony procesualny charakter rozwoju zawodowego nauczyciela, scharakteryzowany fenomen startu zawodowego, a na zakończenie w odwołaniu do empirycznych ilustracji będzie zarysowana mapa wsparcia, z jakiego korzystają nowicjusze, aby lepiej radzić sobie z wymaganiami szkoły jako miejsca pracy. Analizie poddane będą narracje nauczycieli uzyskane w swobodnych wywiadach ukierunkowanych.

Słowa kluczowe:

początkujący nauczyciele, start zawodowy, rozwój zawodowy nauczyciela, wsparcie społeczne, dane jakościowe, reanaliza



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Zasady cytowania

Wawrzyniak-Beszterda, R. (2021). Wsparcie na starcie? Z doświadczeń biograficznych początkujących nauczycieli. Biografistyka Pedagogiczna, 6(1), 379–396. https://doi.org/10.36578/BP.2021.06.28

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1