Spory na temat istnienia/wykorzystywania biografii na gruncie pedagogiki i nauk o wychowaniu uwidaczniają, jak wielopłaszczyznowe jest podejście pedagogów do badań biograficznych. Różnorodność tematów i ich ujęć, które ukazali autorzy artykułów zebranych w drugim tomie „Biografistyki Pedagogicznej”, tylko sygnalizują wielość problemów badawczych koncentrujących się wokół badania biografii, uczenia się z niej i wychowania poprzez poznawanie losów zarówno tych, którzy żyli w poprzednich wiekach, jak i osób z naszego otoczenia i nas samych. Bogactwo zarówno podejść badawczych, jak i możliwości praktycznego wykorzystywania biografii w szeroko pojętej pedagogii sprawiło, że redaktorzy zdecydowali się na ułożenie artykułów w tomie w porządku chronologiczno-problemowym. Układ taki daje możliwość przedstawienia ciągłości pewnych podejść badawczych i wychowawczo-dydaktycznych wykorzystujących biografię, a jednocześnie ukazujących ich ewolucję.
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
"Biografistyka Pedagogiczna" uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.
Okres realizacji: 2023-2024 rok.
Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN
Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1