Źródła drukowane
Jak pracować z uczniem zdolnym w klasach I-III? Poradnik dla nauczycieli, red. M. Węglińska, Szczecin 1990.
Opowiadanie jako forma wypowiedzi w klasach początkowych, red. M. Węglińska, Kraków 1997.
Węglińska M., Czytelnictwo uczniów w młodszym wieku szkolnym, Szczecin 1988.
Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską?: poradnik dla studentów, Kraków 1997.
Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską?: poradnik dla studentów nauczania początkowego, Szczecin 1993.
Węglińska M., Jak pracować z obrazkiem, Kraków 2000.
Węglińska M., Jak przygotować się do lekcji? Wybór materiałów dydaktycznych, Kraków 1997.
Węglińska M., Jak przygotować się do zajęć zintegrowanych?, Kraków 2002.
Węglińska M., Jakość pracy dydaktycznej nauczyciela a efekty uczniów klasy III z języka polskiego (na przykładzie opisu jako formy wypowiedzi), Szczecin 1996.
Węglińska M., List jako forma wypowiedzi w klasach początkowych, Szczecin 1997.
Węglińska M., Motywacje szkolne dzieci w młodszym wieku, Szczecin 1999.
Węglińska M., Nauczyciele klas początkowych i ich stosunek do wykonywanego zawodu (na przykładzie byłego województwa szczecińskiego), Warszawa-Poznań 1979.
Węglińska M., Opis jako forma wypowiedzi w klasach początkowych, Warszawa 1989.
Węglińska M., Postawy czytelnicze dzieci wielkomiejskich (analiza porównawcza), „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Prace Instytutu Pedagogiki i Psychologii”, 21 (1995), s. 63-75;
Węglińska M., Postawy czytelnicze dzieci w młodszym wieku szkolnym, Szczecin 1991.
Węglińska M., Stosunek do czytelnictwa w wypowiedziach uczniów w młodszym wieku szkolnym i ich matek (na przykładzie środowiska wiejskiego), „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Prace Instytutu Pedagogiki” 3 (2000), s. 27-36.
Węglińska M., Stosunek dzieci w młodszym wieku szkolnym do czytelnictwa czasopism w zależności od środowiska, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Prace Instytutu Pedagogiki” 2 (1999), s. 243-256.
Węglińska M., Stosunek uczniów klas niższych szkoły podstawowej do nauki, Szczecin 1982.
Węglińska M., Umiejętność adresowania listu przez uczniów klasy III na przykładzie środowiska wielkomiejskiego, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Prace Instytutu Pedagogiki” 1 (1997), s. 127-134.
Węglińska M., Wiedza matek o postawach i motywacjach dzieci w młodszym wieku szkolnym, Szczecin 1999.
Opracowania
Konarzewska G., Wstęp, w: Jak pracować z uczniem zdolnym w klasach I-III?: poradnik dla nauczycieli nauczania początkowego, red. M. Węglińska, Szczecin 1990, s. 5-6.
Kowolik P., „Jak przygotować się do zajęć zintegrowanych?”, Maria Węglińska, Kraków 2002: [recenzja], „Nauczyciel i Szkoła”, 3-4 (2002), s. 390-391.
Król J., Instytut Pedagogiki – struktura organizacyjna, władze i infrastruktura, w: Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego (1985-2015), red. J. Król, E. Magiera, Szczecin 2015, s. 49-96.