Data publikacji : 19-12-2022

Myśl pedagogiczna Profesora Mieczysława Łobockiego (1929 – 2012) – lubelskiego pedagoga, teoretyka wychowania i humanisty

Abstrakt

Profesor Mieczysław Łobocki (1926-2012) to wybitny polski pedagog, teoretyk wychowania i humanista. Zawodowo związany z dwiema lubelskimi uczelniami: Katolickim Uniwersytetem Lubelskim  Jana Pawła II oraz Uniwersytetem Marii Curie-Skłodowskiej. Autor wielu znanych publikacji poświęconych teorii wychowania, aksjologii i metodologii badań pedagogicznych. Zwolennik i propagator idei wychowania skoncentrowanego na dziecku, jego godności i wolności. To niestrudzony badacz poszukujący uwarunkowań efektywnego wychowania, ukierunkowanego na emocjonalny i społeczny rozwój wychowanków w duchu wartości moralnych. Celem artykułu jest ukazanie syntezy  myśli pedagogicznej Profesora Mieczysława Łobockiego  na podstawie analizy Jego tekstów,   jak również osobistych, wieloletnich doświadczeń Autorek wyniesionych ze współpracy z Profesorem. Opracowanie przybliża podejście Mieczysława Łobockiego do wychowania, nacechowane wrażliwością i troską o dobro drugiego człowieka. Tekst wzbogacony jest o krótką notę biograficzną o Profesorze, rzucającą nieco światła na jego rys osobowościowy, poglądy pedagogiczne i działalność naukową.

Słowa kluczowe:

Mieczysław Łobocki, teoria wychowania, podmiotowość, wychowanie



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Wosik-Kawala, D., & Zubrzycka-Maciąg, T. (2022). Myśl pedagogiczna Profesora Mieczysława Łobockiego (1929 – 2012) – lubelskiego pedagoga, teoretyka wychowania i humanisty. Biografistyka Pedagogiczna, 7(1), 149–171. https://doi.org/10.36578/BP.2022.07.14

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1