Celem refleksji w prezentowanym artykule jest przedstawienie przebiegu studiów pedagogicznych księdza Zygfryda Kowalskiego na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika. Stanowiły one ważny etap w jego przygotowaniu do działalności pedagogicznej i publicystycznej. W rozważaniach zwrócono uwagę na dwa zagadnienia. Pierwsze dotyczy egzaminów, które były wyrazem programu ówczesnych studiów pedagogicznych na tej uczelni oraz egzaminatorów. Drugi problem odnosi się do pracy magisterskiej i jej zasadniczych idei. Dla przedstawienia tych zagadnień zostały wykorzystane przede wszystkim źródła archiwalne znajdujące się w Archiwum UMK. Artykuł jest wstępną propozycją badań odnoszącą się do działalności i poglądów pedagogicznych omawianego duchownego i stanowi wprowadzenie do dalszych badań nad myślą pedagogiczną biskupa Z. Kowalskiego, które autorka zamierza kontynuować. Tekst jest także przyczynkiem do historii kształcenia uniwersyteckiego w zakresie pedagogiki po II wojnie światowej.
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
"Biografistyka Pedagogiczna" uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.
Okres realizacji: 2023-2024 rok.
Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN
Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1