Artykuł prezentuje cybernetyczne ujęcie i takież uzasadnienia dla wyróżniania wad w funkcjonowaniu dzisiejszej, jednak ciągle niezmiennej, masowej szkoły autorstwa Mariana Mazura, twórcy polskiej szkoły cybernetyki. Autor ten analizuje wszystkie istotne wymiary funkcjonowania szkół – od treściowych, przez metodyczne do organizacyjnych – wskazując na racjonalność optymalizacyjnego podejścia cybernetycznego do edukacji, który kongenialnie zgodny jest ze zdroworosądkowym odczuciem wobec słabości szkół. Choć analizy M. Mazura datują się na lata 60-te XX wieku, wydają się mieć zastosowanie także nie do tylko naszego kraju, ale i do całego dzisiejszego świata.
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
"Biografistyka Pedagogiczna" uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.
Okres realizacji: 2023-2024 rok.
Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN
Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1