Data publikacji : 08-12-2021

Edukacja w cybernetycznej iluminacji Mariana Mazura

Abstrakt

Artykuł prezentuje cybernetyczne ujęcie i takież uzasadnienia dla wyróżniania wad w funkcjonowaniu dzisiejszej, jednak ciągle niezmiennej, masowej szkoły autorstwa Mariana Mazura, twórcy polskiej szkoły cybernetyki. Autor ten analizuje wszystkie istotne wymiary funkcjonowania szkół – od treściowych, przez metodyczne do organizacyjnych – wskazując na racjonalność optymalizacyjnego podejścia cybernetycznego do edukacji, który kongenialnie zgodny jest ze zdroworosądkowym odczuciem wobec słabości szkół. Choć analizy M. Mazura datują się na lata 60-te XX wieku, wydają się mieć zastosowanie także nie do tylko naszego kraju, ale i do całego dzisiejszego świata.

Słowa kluczowe:

Marian Mazur, cybernetyka, edukacja, szkoła, sterowanie



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (English)

Zasady cytowania

Budajczak, M. (2021). Edukacja w cybernetycznej iluminacji Mariana Mazura. Biografistyka Pedagogiczna, 6(1), 177–194. https://doi.org/10.36578/BP.2021.06.16

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1