Data publikacji : 08-12-2021

Znaczenie biografii pedagogicznej w wychowaniu do wartości w opinii studentów pedagogiki

Abstrakt

Każda biografia pedagogiczna wnosi określone wartości w życie osób, które ją poznają. Refleksja nad biografią pedagogiczną przyczynia się do wykreowania nowego wzoru postępowania w procesie uczenia się z biografii innych. Zamysłem autorek było zwrócenie uwagi na uczenie się z biografii pedagogicznych oraz na wykorzystanie elementów tej biografii w wychowaniu do wartości wśród studentów pedagogiki. Celem artykułu było ukazanie opinii studentów pedagogiki na temat znaczenia/roli biografii pedagogicznej w wychowaniu do wartości. Problemy badawcze dotyczyły m.in.: rozumienia wychowania przez biografię, wskazania znanych biografii pedagogów, ukazania wartości płynących z biografii pedagogicznych oraz wskazania walorów edukacyjnych i wychowawczych biografii. W badaniach wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego, przy użyciu techniki ankiety. Badania skierowano do studentów pedagogiki dwóch lubelskich uczelni wyższych. Objęto nimi 120 studentów pedagogiki, których wiek mieścił się w przedziale 22-30 lat.

Słowa kluczowe:

wychowanie przez biografię, wychowanie do wartości, samowychowanie, biograficzne uczenie się



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Zasady cytowania

Wołk, K., & Wrótniak, J. (2021). Znaczenie biografii pedagogicznej w wychowaniu do wartości w opinii studentów pedagogiki. Biografistyka Pedagogiczna, 6(1), 555–573. https://doi.org/10.36578/BP.2021.06.01

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1