W służbie rodziny, red. R. Bieleń, Warszawa 2000.
Brągiel J., Postmodernistyczne przemiany w rodzinie, „Rocznik Pedagogiczny”, 10 (2018) nr 4, s. 9-23, DOI: 10.18290/rped.2018.10.4-2.
DOI: https://doi.org/10.18290/rped.2018.10.4-2
Brągiel J., Górnicka B., Rodzina w kręgu ponowoczesnych przemian i wyzwań niepełnosprawności, Kraków 2020.
Brągiel J., Matyjas B., Segiet K., Rodzina – rodzicielstwo – odpowiedzialność. Perspektywa pedagogiki społecznej, Opole 2021.
Doniec R., Rodzina polska w kulturze realnego socjalizmu. Między ideologią a codziennością, Kraków 2019.
Henicka-Bezwińska T., Pedagogika ogólna, Warszawa 2008.
Izdebska J., Dziecko – dzieciństwo – rodzina – wychowanie rodzinne. Kategorie pedagogiki rodziny w perspektywie pedagogiki personalistycznej, Białystok 2015.
Kawula S., Brągiel J., Janke A., Pedagogika rodziny. Obszary i panorama problematyki, Toruń 1997. Wybrane zagadnienia teorii i praktyki pedagogiki rodziny. Pamięci Księdza Profesora Józefa Wilka SDB (1937-2003), red. B. Kiereś, M. Nowak, D. Opozda, Lublin 2006.
Z badań nad rodziną, red. T. Kukołowicz, Lublin 1984.
Kukołowicz T., Wprowadzenie. Możliwości integracji wiedzy o rodzinie, w: Z badań nad rodziną, red. T Kukołowicz, Lublin 1984, s. 5-17
Kukołowicz T., Rodzina w procesie uspołecznienia dziecka, Lublin 1973.
Kukołowicz T., Rodzina wychowuje. Wybrane zagadnienia, Stalowa Wola 1996.
Kukołowicz T., Sytuacja wychowawcza w podstawach współczesnej pedagogiki S. Kunowskiego a jej ujęcie w pedagogice otwartej, w: W trosce o integralne wychowanie, red. M. Nowak, T. Ożóg, A. Rynio, Lublin 2003, s. 169-175.
Lewowicki T., O Księdzu Profesorze Józefie Wilku – Przyjacielu i pedagogu – oraz Jego pedagogicznych przesłaniach, w: Wybrane zagadnienia teorii i praktyki pedagogiki rodziny. Pamięci Księdza Profesora Józefa Wilka SDB (1937-2003), red. B. Kiereś, M. Nowak, D. Opozda, Lublin 2006, s. 35-39.
Matyjas B., Pedagogika rodziny. Aktualna problematyka i nowe obszary, „Studia z Teorii Wychowania”, 12 (2020) nr 2, s. 81-98, DOI: 10.5604/01.3001.0014.3650.
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0014.3650
Pedagogika rodziny. Podejście interdyscyplinarne, red. J. Mariański, M. Marczewski, Gdańsk 2015.
Maryniarczyk A., Antropologiczne źródła pedagogiki rodziny w ujęciu Księdza Józefa Wilka, w: Wybrane zagadnienia teorii i praktyki pedagogiki rodziny. Pamięci Księdza Profesora Józefa Wilka SDB (1937-2003), red. B. Kiereś, M. Nowak, D. Opozda, Lublin 2006, s. 65-79.
Nowak M., Podstawy pedagogiki otwartej. Ujęcie dynamiczne w inspiracji chrześcijańskiej, Lublin 1999.
Opozda D., Pedagogika rodziny w uniwersyteckiej działalności Księdza Profesora Józefa Wilka, w: Wczoraj, dziś i jutro pedagogiki uniwersyteckiej w świetle twórczości Stefana Kunowskiego, red. K. Braun, K. Łobacz, A. Rynio, Lublin 2010, s. 115-135.
Opozda D., Parzyszek M., Zarys refleksji nad rozwojem pedagogiki rodziny w KUL w świetle koncepcji wychowania w rodzinie Piotra Poręby i Józefa Wilka”, w: W służbie nauki, wychowania i wartości, red. R. Skrzyniarz, M. Łobacz, B. Borowska, Lublin 2015, s. 381-397.
Opozda D., The Outline of Family Upbringing Theory in Pedagogical Reflection of Teresa Kukołowicz and Józef Wilk, „Paedagogia Christiana”, 40 (2017) nr 2, s. 231-246, DOI: 10.12775/PCh.2017.034.
DOI: https://doi.org/10.12775/PCh.2017.034
Palka S., Wiedza w pedagogice I wiedza pedagogiczna, w: Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice, red. J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając, K. J. Szmidt, Kraków 2010, s. 15-27
Wilk J., Wobec pytania: „Kim jest dziecko?”, w: W służbie dziecku, t. 1: Stulecie dziecka – blaski i cienie, red. J. Wilk Lublin 2003, s. 25-43.
Wilk J., Pedagogika rodziny. Zagadnienia wybrane, Lublin 2021.