Ahponen P., Precariousness of Everyday Heroism. A Biographical Approach to Life Politics, „Qualitative Sociology Review”, 1 (2005) nr 2, s. 22–42, DOI: 10.18778/1733-8077.1.2.03.
Demetrio D., Autobiografia – terapeutyczny wymiar pisania o sobie, tłum. A. Skolimowska, przedm. O. Czerniawska, Kraków 2000.
Denzin N., The Reflexive Interview and a Performative Social Science, Qualitative Research, 1 (2001) nr 1, s. 23–46, DOI:10.1177/146879410100100102.
Karkowska M., Narracyjne strategie tworzenia tożsamości – wokół biograficznych opowieści, „Biografistyka Pedagogiczna”, 5 (2020) nr 1, s. 241–262, DOI: 10.36578/BP.2020.05.16.
Kos E., Doświadczenia biograficzne kobiet odnoszących sukcesy zawodowe. Warunki uczestnictwa społecznego, Łódź 2019.
Kaźmierska K., Wywiad narracyjny – technika i pojęcia analityczne, w: Biografia a tożsamość narodowa, red. M. Czyżewski, A. Piotrowski, A. Rokuszewska-Pawełek, Łódź 1996, s. ???.
Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe: metodologia praktyczna, Warszawa 2000.
Krzychała K., Społeczne przestrzenie doświadczenia. Metoda interpretacji dokumentarnej, Wrocław 2004.
Kutyła M., Biografia jednostki warunkowana przemianami społecznymi, „Biografistyka Pedagogiczna”, 5 (2020) nr 1, s. 263–279, DOI: 10.36578/BP.2020.05.21.
Mendel M., Kategoria miejsca w pedagogice, w: Pedagogika miejsca, red. M. Mendel, Wrocław 2006, s. 21–37.
Mendel M., Pedagogika miejsca, red. M. Mendel, Wrocław 2006.
Oeverman U., Allert T., Konau E., Krameck J., Die Methodologie einer „objektiven Hermeneutik” und ihre allgemeine forschungslogische Bedeutung in den Sozialwissenschaften, w: Interpretative Verfahren in den Sozial- und Textwissenschaften, red. H.G. Soeffer, Stuttgart 1979, s. 352–433.
Prawda M., Biograficzne odtwarzanie rzeczywistości (o koncepcji badań biograficznych. Fritza Schütze), „Studia Socjologiczne”, 1989, nr 4, s. 84–86.
Ricouer P., Drogi rozpoznania, tłum. J. Margański, Kraków 2004.
Rokuszewszka-Pawełek A., Chaos i przymus – trajektorie wojenne Polaków – analiza biograficzna, Łódź 2002.
Rosenthal G., Rekonstrukcja historii życia. Wybrane zasady generowania opowieści w wywiadach biograficzno-narracyjnych, w: Metoda biograficzna w socjologii, red. J. Włodarek, M. Ziółkowski, Warszawa 1990.
Sacks H., Schegloff E.A., Jefferson G., A Simplest Systematics for the Organization of Turn-taking for Conversation. „Language”, 50 (1974) nr 4, s. 697–735, DOI: 10.2307/412243.
Schütze F., Biographieforschung und narratives Interview, „Neue Praxis”, 13 (1983) nr 3, s. 283–293.
Schütze F., Kognitive Figuren des autobiographischen Stegreiferzählens, w: Biographie und Soziale Wirklichkeit: neue Beiträge und Forschungsperspektiven, red. M. Kohli, G. Robert, Stuttgart 1984, s. 78–117.
Tokarska U., Narracja autobiograficzna w terapii i promocji zdrowia, w: Narracja jako sposób rozumienia świata, red. J. Trzebiński, Gdańsk 2002, s. 97–112.
Trzebiński J., Narracyjne konstruowanie rzeczywistości, w: Narracja jako sposób rozumienia świata, red. J. Trzebiński, Gdańsk 2002, s. 17–42.
Narracja jako sposób rozumienia świata, red. J. Trzebiński, Gdańsk 2002.
Urbaniak-Zając D., Biograficzna perspektywa badawcza, niepublikowany referat wygłoszony na seminarium poświęconym badaniom biograficznym zorganizowanym przez Zakład Andragogiki i Gerontologii Społecznej UŁ, 2007.
Urbaniak-Zając D., Kos E., Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka, Warszawa 2013.
Urbaniak-Zając D., Methodological Aspects of Pedagogy’s Two-Discipline Location, „Przegląd Badań Edukacyjnych”, 2 (2020) nr 31, s. 227–241, DOI: 10.12775/PBE.2020.029.