Published : 2023-11-28 — Aggiornato il 2023-11-28

Portretowanie badanych narracji autobiograficznych: naukowy rygor czy artystyczna ekspresja?

Rozważania w kontekście metody wywiadu narracyjnego Fritza Schütze

Abstract

Celem niniejszego opracowania jest zaprezentowanie szeregu możliwości w zakresie rozumienia pojęcia narracja autobiograficzna. W tekście przedstawiona została perspektywa postrzegania wypowiedzi o charakterze autobiograficznym jako konstruktu oraz (re)konstruktu. Autorka skoncentrowała się także na scharakteryzowaniu wybranego toku postępowania analitycznego i interpretacyjnego materiałów autobiograficznych. Uczyniła to w kontekście koncepcji F. Schütze, która wydaje się dogodna w kontekście potrzeby lub chęci prowadzenia ustrukturyzowanej aktywności analityczno-interpretacyjnej.




Dettagli

Riferimenti bibliografici

##plugins.themes.libcom.statistics##

Authors

Download files

PDF (Język Polski)

Citation rules

Kos, E. A. (2023). Portretowanie badanych narracji autobiograficznych: naukowy rygor czy artystyczna ekspresja? : Rozważania w kontekście metody wywiadu narracyjnego Fritza Schütze. Biografistyka Pedagogiczna [Biografia Pedagogica], 8(1), 525–538. https://doi.org/10.36578/BP.2023.08.11

Altmetric indicators


##plugins.themes.libcom.share##


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1