Źródła
Krygowska Z., Elementy aktywności matematycznej, które powinny odgrywać znaczącą rolę w matematyce dla wszystkich, „Dydaktyka Matematyki”, 6 (1986) s. 25–41.
Krygowska Z., Główne problemy i kierunki badań współczesnej dydaktyki matematyki, „Dydaktyka Matematyki”, 1 (1982) s. 7–60.
Krygowska Z., Koncepcje powszechnego matematycznego kształcenia, Kraków 1981.
Krygowska Z., Międzynarodowa Konferencja w Sprawach Nauczania Matematyki w Krakowie, „Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego”, seria II: „Wiadomości Matematyczne”, 4 (1961) nr 3, s. 289–293.
Krygowska Z., Zarys dydaktyki matematyki, część 1, Warszawa 1979.
Krygowska Z., Zarys dydaktyki matematyki, część 2, Warszawa 1977.
Krygowska Z., Zarys dydaktyki matematyki, część 3, Warszawa 1977.
Opracowania
Bell A.W., The Learning of Process Aspects of Mathematics, „Educational Studies in Mathematics” 10 (1979) s. 361–387, https://link.springer.com/article/10.1007/BF00314662#citeas, dostęp: 7.04.2023.
Bocheński J.M., Współczesne metody myślenia, Poznań, 1992.
Ciosek M., O wpływie Anny Zofii Krygowskiej na dydaktykę matematyki w świecie, „Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego”, seria V: „Dydaktyka Matematyki”, 28 (2005) s. 129–154.
Dąbrowski M., Edukacyjna codzienność klasy trzeciej, w: Badanie umiejętności podstawowych uczniów klas trzecich klas szkoły podstawowej. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego 2008 – wiele różnych światów?, red. M. Dagiel, M. Żytko, Warszawa 2009, s. 125-175.
Filip J., Rams T., Dziecko w świecie matematyki, Kraków 2000.
Gruszczyk-Kolczyńska E., O kryzysie edukacji matematycznej dzieci. Rozpaczliwe wołanie o działania naprawcze, „Matematyczna Edukacja Dzieci”, 1 (2016) s. 5–40.
Kalinowska A., Wyniki badań trzecioklasistów jako diagnoza kontekstów nauczania matematyki w klasach najmłodszych, „Ruch Pedagogiczny”, 2 (2014) s. 147–156.
Klus Stańska D., Nowicka M., Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, Warszawa 2013.
Konior J., Wnioskowanie przez analogię i potrzeba jego rozwijania w edukacji matematycznej, „Nauczyciel i Szkoła”, 1–2 (2004) s. 67–77.
Polya G., Jak to rozwiązać?, tłum. L. Kubik, Warszawa 1964.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 r., poz. 356).
Siwek H., Anna Zofia Krygowska –w stulecie urodzin, „Matematyka”, 6 (2004) s. 4–11.
Siwek H., Profesor Krygowska – niezwykły człowiek, tytan pracy, „Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego”, seria V: „Dydaktyka Matematyki”, 28 (2005) s. 83–98.
Treliński G., Integracja nauczania – uwarunkowania, praktyka, w: Matematyczna edukacja wczesnoszkolna. Teoria i praktyka Z. Semadeni, red. E. Gruszczyk-Kolczyńska, G. Treliński, B. Bugajska-Jaszczot, M. Czajkowska, Kielce 2015, s. 197-223.
Treliński G., Matematyzowanie jako składowa kompetencji matematycznej, „Matematyczna Edukacja Dzieci”, 1 (2016) s. 65–82.