Data publikacji : 30-12-2023

Aktywność matematyczna dziecka w ujęciu profesor Anny Zofii Krygowskiej

Abstrakt

Wybitna polska dydaktyk matematyki profesor Anna Zofia Krygowska całe swoje życie poświęciła poszukiwaniu rozwiązań ułatwiających pokonywanie trudności w uczeniu się matematyki. W jej działalności naukowej odnajdziemy wiele propozycji dydaktycznych, które do dziś możemy z powodzeniem stosować w praktyce szkolnej. W niniejszym artykule skoncentrowano się na jednej z tych propozycji, czyli wyzwalaniu aktywności matematycznej uczniów. Specyficzne dla działalności matematycznej aktywności, tj. definiowanie, matematyzowanie i schematyzowanie, dedukowanie i redukowanie, algorytmizowanie czy dostrzeganie i wykorzystywanie analogii z powodzeniem możemy inicjować w edukacji matematycznej na pierwszym etapie edukacyjnym.

Słowa kluczowe:

Anna Zofia Krygowska, aktywność matematyczna, nauczanie matematyki, edukacja wczesnoszkolna



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Zasady cytowania

Pawlusińska, L. (2023). Aktywność matematyczna dziecka w ujęciu profesor Anny Zofii Krygowskiej. Biografistyka Pedagogiczna, 8(2), 431–454. https://doi.org/10.36578/BP.2023.08.37

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1