Berry J.W., Psychology of Acculturation, w: The Culture and Psychology Reader, red. N.R. Goldberger, J.B. Veroff,, New York1995, s. 201–234.
Chase S.E., Wywiad narracyjny. Wielość perspektyw, podejść, głosów, w: Metody badań jakościowych, t. 2, red. N. Denzin, Y. Lincoln, red. nauk. wyd. pol. K. Podemski, Warszawa 2009, s. 15-57.
Gierczyk M., Dobosz D., Metoda biograficzna i jej zastosowania w naukach społecznych – analiza przeglądowa, w: Biografie nieoczywiste. Przełom, kryzys, transgresja w perspektywie interdyscyplinarnej. Edukacja. Biografie w badaniach, red. M. Karkowska, Łódź 2018, s. 19-30.
Kaniasty K., Klęska żywiołowa czy katastrofa społeczna?, Gdańsk 2003.
Kaniasty K., Norris F.H., Help‐seeking Comfort and Receiving Social Support. The Role of Ethnicity and Context of Need, „American Journal of Community Psychology”, 28 (2000) nr 4, s. 545–581, DOI: 10.1023/a:1005192616058.
Karkowska M., Wprowadzenie, w: Biografie nieoczywiste. Przełom, kryzys, transgresja w perspektywie interdyscyplinarnej. Edukacja. Biografie w badaniach, red. M. Karkowska, Łódź 2018, s. 7-21.
Kawula S., Człowiek w relacjach socjopedagogicznych. Szkice o współczesnym wychowaniu, Toruń 2004, s. 58, 64.
Kawula S., Czynniki i sieć wsparcia społecznego w życiu człowieka, w: Pedagogika społeczna. Dokonania – aktualność – perspektywy, red. S. Kawula, Toruń 2009, s. 115-134.
Kawula S., Pedagogika społeczna dzisiaj i jutro, Toruń 2012.
Kawula S., Pedagogika społeczna. Dokonania – aktualność – perspektywy, Toruń 2009.
Kawula S., Spirala życzliwości. Od wsparcia do samodzielności, „Wychowanie na co Dzień”, 10/11 (1996) s. 14–17.
Kolarzowa R., Przekroczyć estetykę. Tragiczność jako kategoria transgresyjna w poezji i muzyce początku, Kraków 2000.
Kornbeck J., Jensen N.R., Social Pedagogy for the Entire Lifespan, Bremen 2011.
Kozielecki J., Społeczeństwo transgresyjne. Szansa i ryzyko, Warszawa 2004.
Kromolicka B., Kupiec H., W przestrzeni edukacji akademickiej. Pytania – dylematy – podpowiedzi, Szczecin 2021.
Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne, Lublin 2010.
Linka A., Akulturacja studentów międzynarodowych w trakcie pandemii COVID-19, „Edukacja Międzykulturowa”, 2 (2021) s. 297–310, DOI: 10.15804/em.2021.02.16.
Linka A., W obliczu kryzysów psychologicznego i akulturacyjnego. O sytuacji uczestników międzynarodowego programu wymian studenckich Erasmus w trakcie pandemii, w: W przestrzeni edukacji akademickiej. Pytania – dylematy – podpowiedzi, red. B. Kromolicka, H. Kupiec, Szczecin 2021, s. 133–147.
Morris A. i in., The Experience of International Students Before and During COVID-19. Housing, Work, Study, and Wellbeing, Sydney 2020.
Okraj Z., Dlaczego działania transgresyjne intrygują i inspirują do badań (także) autobiograficznych?, w: Biografie nieoczywiste. Przełom, kryzys, transgresja w perspektywie interdyscyplinarnej. Edukacja. Biografie w badaniach, red. M. Karkowska, Łódź 2018, s. 99-111.
Wieyan X. i in., Impact of COVID-19 Pandemic on International Higher Education and Student Mobility. Student Perspectives from Mainland China and Hong Kong, „International Journal of Educational Research”, 105 (2021) s. 1-11, DOI: 10.1016/j.ijer.2020.101718.
Wills T.A., DePaulo B.M., Interpersonal Analysis of the Help-seeking Process, w: Handbook of Social and Clinical Psychology: The health perspective, red. C.R. Snyder, D.R. Forsyth, New York 1991, s. 350–375.