Published : 2019-12-27

Czasopismo jako źródło do badań biograficznych na przykładzie „Przeglądu Historyczno-Oświatowego” (1947-2017)

Abstract

Czasopisma stanowią ważne źródło informacji o dorobku teorii i praktyki różnych dyscyplin pedagogicznych. Inspirują do podejmowania badań nad biografiami wybitnych jednostek na tle epoki, a także nad zbiorowym portretem środowiska nauczycielskiego. Interesujący zbiór materiałów źródłowych do badań biograficznych znajdujemy na łamach czasopisma „Przegląd Historyczno-Oświatowy”, które ukazuje się już od siedemdziesięciu lat (1947-2017). Studia nad zawartością tego kwartalnika skłaniają do stawiania pytań o rolę wybitnych nauczycieli w edukacji i kulturze  minionych epok, o miejsce i znaczenie prac biograficznych w dorobku historii wychowania w Polsce i na świecie.




Dettagli

Riferimenti bibliografici

##plugins.themes.libcom.statistics##

Authors

Download files

pdf (Język Polski)

Citation rules

Gumuła, T. (2019). Czasopismo jako źródło do badań biograficznych na przykładzie „Przeglądu Historyczno-Oświatowego” (1947-2017). Biografistyka Pedagogiczna [Biografia Pedagogica], 4(1), 447–461. https://doi.org/10.36578/BP.2019.04.04

Altmetric indicators


##plugins.themes.libcom.share##


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1