Data publikacji : 27-12-2019

Czasopismo jako źródło do badań biograficznych na przykładzie „Przeglądu Historyczno-Oświatowego” (1947-2017)

Abstrakt

Czasopisma stanowią ważne źródło informacji o dorobku teorii i praktyki różnych dyscyplin pedagogicznych. Inspirują do podejmowania badań nad biografiami wybitnych jednostek na tle epoki, a także nad zbiorowym portretem środowiska nauczycielskiego. Interesujący zbiór materiałów źródłowych do badań biograficznych znajdujemy na łamach czasopisma „Przegląd Historyczno-Oświatowy”, które ukazuje się już od siedemdziesięciu lat (1947-2017). Studia nad zawartością tego kwartalnika skłaniają do stawiania pytań o rolę wybitnych nauczycieli w edukacji i kulturze  minionych epok, o miejsce i znaczenie prac biograficznych w dorobku historii wychowania w Polsce i na świecie.

Słowa kluczowe:

„Przegląd Historyczno-Oświatowy”, biografistyka, historia wychowania, pedagodzy



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Zasady cytowania

Gumuła, T. (2019). Czasopismo jako źródło do badań biograficznych na przykładzie „Przeglądu Historyczno-Oświatowego” (1947-2017). Biografistyka Pedagogiczna, 4(1), 447–461. https://doi.org/10.36578/BP.2019.04.04

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1