Published : 2023-12-30

Wizualne (auto)narracje pokolenia Alpha wyzwaniem dla badań biograficznych

Justyna Nowotniak



Abstract

Artykuł jest refleksją nad znaczeniem treści wizualnych w badaniach biograficznych w kontekście  zwrotu piktorialnego, który tworzy ramy doświadczenia biograficznego współczesnego człowieka. W pierwszej części artykułu scharakteryzowano pokolenie Alpha osadzone we współczesnej kulturze wizualnej, które posługuje się obrazem w swoich (auto)narracjach. W drugiej części wskazano przykłady zmian w sposobie komunikowania się współczesnego człowieka, w kontekście relacji między językiem a tworzeniem biografii. Artykuł jest wstępną propozycją zmierzenia się z tą problematyką. Wymaga ona systematycznej eksploracji również na polu badań biograficznych.




Dettagli

Riferimenti bibliografici

##plugins.themes.libcom.statistics##

Authors

Download files

pdf (Język Polski)

Citation rules

Nowotniak, J. (2023). Wizualne (auto)narracje pokolenia Alpha wyzwaniem dla badań biograficznych. Biografistyka Pedagogiczna [Biografia Pedagogica], 8(2), 505–525. https://doi.org/10.36578/BP.2023.08.55

Altmetric indicators


##plugins.themes.libcom.share##


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1