Data publikacji : 30-12-2023

Wizualne (auto)narracje pokolenia Alpha wyzwaniem dla badań biograficznych

Justyna Nowotniak



Abstrakt

Artykuł jest refleksją nad znaczeniem treści wizualnych w badaniach biograficznych w kontekście  zwrotu piktorialnego, który tworzy ramy doświadczenia biograficznego współczesnego człowieka. W pierwszej części artykułu scharakteryzowano pokolenie Alpha osadzone we współczesnej kulturze wizualnej, które posługuje się obrazem w swoich (auto)narracjach. W drugiej części wskazano przykłady zmian w sposobie komunikowania się współczesnego człowieka, w kontekście relacji między językiem a tworzeniem biografii. Artykuł jest wstępną propozycją zmierzenia się z tą problematyką. Wymaga ona systematycznej eksploracji również na polu badań biograficznych.




Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Zasady cytowania

Nowotniak, J. (2023). Wizualne (auto)narracje pokolenia Alpha wyzwaniem dla badań biograficznych. Biografistyka Pedagogiczna, 8(2), 505–525. https://doi.org/10.36578/BP.2023.08.55

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1