Data publikacji : 15-12-2020

Natalii Han-Ilgiewicz koncepcja resocjalizacji i jej współczesna interpretacja

Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest analiza koncepcji resocjalizacji Natalii Han-Ilgiewicz, która zapisała się w historii polskiej nauki jako wybitny pedagog specjalny. Jej dorobek jest przywoływany nie tylko przez pedagogów, gdyż kryminologia nieletnich czy psychologia i psychiatria dziecięca także odwołują się do jej badań w obszarze niedostosowania społecznego/wykolejenia dzieci i młodzieży. Była genialnym metodykiem pracy rewalidacyjnej, utalentowaną pisarką i nauczycielem akademickim. Artykuł oparto o metodę analizy treści, by na podstawie wyselekcjonowanych źródeł z literatury przedmiotu, poszukać odpowiedzi na pytanie, na czym polegała koncepcja resocjalizacji opisana i praktykowana przez Natalię Han-Ilgiewicz i jakie jest jej znaczenie we współczesnej pedagogice resocjalizacyjnej.

Słowa kluczowe:

resocjalizacja, rewalidacja, niedostosowanie społeczne, dziecko, młodzież



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf (English)

Zasady cytowania

Kusztal, J. (2020). Natalii Han-Ilgiewicz koncepcja resocjalizacji i jej współczesna interpretacja. Biografistyka Pedagogiczna, 5(2), 13–34. https://doi.org/10.36578/BP.2020.05.03

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1