Angelis d’Ossat G. de, Corrado Ricci, 1958, Istituto Nazionale di Archeologia e Storia dell’Arte, www.inasaroma.org, dostęp: 12.09.2022.
Arnheim R., Sztuka i percepcja wzrokowa. Psychologia twórczego oka, tłum. J. Mach, Warszawa 1978.
Archimagazine, http://www.archimagazine.com, 2008.
Archivio storico, Una deputazione del Senato del Regno alle commemorazioni per i 400 anni della morte di Raffaello, „Trimestrale dell'Archivio storico del Senato della Repubblica Nuova Serie”, 30 (2020).
Ariès P., Historia dzieciństwa: dziecko i rodzina w czasach ancien régime’u, tłum. M. Ochab, Warszawa 2010.
Baldy R., Fabre D., Des enfants dessinateurs au Moyen Âge, , „Grandhiva”, 9 (2009) s. 152-163.
Bertoni C., Corrado Ricci, w: Dizionario Biografico degli Italiani, t. 87, 2016.
Boccioni U., Dynamisme plastique: peinture et sculpture futuristes, Lausanne 1975.
Chambers J.H., Everyone’s History: A Reader-Friendly World History of War, Bravery, Slavery, Religion, Autocracy, Democracy, and Science, 1 AD to 2000 AD, Philadelphia 2008.
Christensen W., Empire of Ancient Egypt, New York 2009.
Didkowska B., Rysunek dziecka w wieku od 3 do 12 lat a język wizualny nowych mediów, Toruń 2015.
Garrucci R., Graffiti de Pompéi: inscriptions et gravures tracées au stylet, Paris 1856.
Gutteridge M.V., The Classes of Franz Cizek, “The free library”, https://www.thefreelibrary.com/The+classes+of+Franz+Cizek.-a08934232, dostęp 22.09.2022.
Héroard J., Journal de Jean Héroard sur l’enfance et la jeunesse de Louis XIII (1601-1628), : 1610-1628 (classic reprint), S.l. 2018.
Kołodziejczyk A., Dziecięca koncepcja fikcji, czyli co jest „na niby” w telewizji, Kraków 2003.
Kościelecki S., Współczesna koncepcja wychowania plastycznego, Warszawa 1976.
Krauze-Sikorska H., Graficzny świat dziecka, Poznań 1998.
Lam W., Światła i cienie, Gdańsk 1984.
Lam W., Sztuka dziecka i jej naturalny rozwój, Warszawa 1960.
Limont W., Synektyka a zdolności twórcze, Toruń 1994.
Lisciani Petrini V., Manifesto degli intellettuali fascisti e l’Antimanifesto: spiegazione, principi e confronto, na: „Studenti.it”, https://www.studenti.it/manifesto-intellettuali-fascisti-e-antimanifesto-spiegazione-principi-confronto.html, dostęp: 15.09.2022.
Lista G., L’art spontané des enfants, w: C. Ricci, L’art des enfants, Paris 2016, s. 5-10.
Lista G., Futuryzm, Warszawa 2002.
Marciniak T., Problemy wychowania plastycznego, Warszawa 1976.
Mariani V., Corrado Ricci, w: Enciclopedia Italiana, 1936.
Materne A., Dziecko i sztuka w pedagogiczno-artystycznej refleksji Władysława Lama, w: Dziecko i sztuka w kontekście wczesnej edukacji, red. U. Chęcińska, Szczecin 2018, s. 171-182.
Olszewski H., Faszyzm, w: Encyklopedia PWN (online), Warszawa 2014.
Piaget J., Studia z psychologii rozwoju dziecka, Warszawa 2006.
Popek S., Analiza psychologiczna twórczości plastycznej dzieci i młodzieży, Warszawa 1978.
Popek S., Psychologia twórczości plastycznej, Kraków 2010.
Read H., Wychowanie przez sztukę, Wrocław 1976.
Ricci C., L’art des enfants, Paris 2016.
Ricci C., L’arte dei bambini, Bologna 1887.
Rudnicka E., Kariera bibliotekarza – mit czy rzeczywistość, „Forum Bibliotek Medycznych”, 10 (2019) nr 1, s. 138-151.
Smolińska-Theiss B., Dzieciństwo, w: Encyklopedia pedagogiki XXI wieku, t. 1, Warszawa 2003.
Stasiakiewicz M.P., Prototypowy obraz świata w rysunkach dziecka, Toruń–Poznań 2000.
Szuman S., O sztuce i wychowaniu estetycznym, Warszawa 1969.
Szuman S., Sztuka dziecka. Psychologia twórczości rysunkowej dziecka, Warszawa 1927.
Szuścik U., Bazgrota w twórczości plastycznej dziecka, Katowice 2019.
Szuścik U., Edukacja plastyczna dziecka w wieku wczesnoszkolnym – założenia i celowość kształcenia, „Konteksty Pedagogiczne”, 1 (2016) nr 6, s. 57-66, DOI: 10.19265/kp.2016.1.6.103.
Szuścik U., Kształtowanie percepcji wzrokowej jako stymulator twórczości plastycznej dziecka, Cieszyn 1999.
Trojanowska A., Rysunek dziecka, Warszawa 1983.
Uberman M., Obrazowanie figuratywne dziecka, Rzeszów 2021.