Data publikacji : 19-12-2022

Pedagogiczna refleksja nad rodziną w dorobku dwudziestu pięciu lat funkcjonowania Katedry Pedagogiki Rodziny w Instytucie Pedagogiki KUL

Abstrakt

W artykule podejmowane są zagadnienia dotyczące udziału Katedry Pedagogiki Rodziny Instytutu Pedagogiki KUL w rozwoju pedagogicznej myśli o wychowaniu w rodzinie. Celem artykułu jest  przedstawienie okoliczności powstania Katedry i profesorów, którzy mieli szczególne znaczenie w utworzeniu Katedry. Celem jest również prezentacja podstawowych założeń  działalności naukowej i kierunków refleksji oraz zarys obszarów badań nad rodziną. Ważne jest też pytanie, jaka jest relacja między pedagogiką rodziny a naukami o rodzinie.

Słowa kluczowe:

rodzina, wychowanie, pedagogika rodziny, wiedza, nauka



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Opozda, D. (2022). Pedagogiczna refleksja nad rodziną w dorobku dwudziestu pięciu lat funkcjonowania Katedry Pedagogiki Rodziny w Instytucie Pedagogiki KUL . Biografistyka Pedagogiczna, 7(1), 107–122. https://doi.org/10.36578/BP.2022.07.19

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1