Published : 2016-11-30

„Czas i odległość, jakie znamy nie istnieją” – doświadczenia śmierci w biografii

Abstract

W artykule zostały ukazane i przeanalizowane przeżycia bohatera wywiadu ukazujące jego przeżycia związane z pogranicza życia i śmierci. Twierdzi on, że miał ich w swoim życiu wiele, jednak zostało omówionych tylko dziesięć obejmujących ponad trzydzieści lat jego życia: 1) ciemność i światło; 2) wyjście z ciała i spacer; 3) kule ognia i planety; 4) widok z kosmosu; 5) walka z szatanem; 6) ogarniająca ciemność i lęk; 7) przepaść i wysoka fala; 8) tonięcie; 9) ogród, kwiaty na łące; 10) niebieskie Jeruzalem. Wszystkie te przeżycia były również związanych z jego postawami, sposobem życia, wiarą w Boga i jej negacją.
Relacje zawierają również wartości pedagogiczne, ukazujące związek życia ludzkiego z dwoma istotnymi elementami tego doświadczenia, w którym są miłość wobec ludzi i zdobyta wiedza. Bohater po tych przeżyciach z pogranicza życia i śmierci zrozumiał, że: 1) życie nie kończy się wraz ze śmiercią; 2) Bóg istniej i jest on Ojcem miłosiernym; 3) najważniejsza jest miłość i szacunek wobec wszelkiego życia.




Dettagli

Riferimenti bibliografici

##plugins.themes.libcom.statistics##

Authors

Download files

pdf (Język Polski)

Citation rules

Skrzyniarz, R. (2016). „Czas i odległość, jakie znamy nie istnieją” – doświadczenia śmierci w biografii. Biografistyka Pedagogiczna, 1(1), 177–192. https://doi.org/10.36578/BP.2016.01.11

Altmetric indicators


##plugins.themes.libcom.share##


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1