Data publikacji : 10-12-2017

Wprowadzenie

Ryszard Skrzyniarz



Abstrakt

Spory na temat istnienia/wykorzystywania biografii na gruncie pedagogiki i nauk o wychowaniu uwidaczniają, jak wielopłaszczyznowe jest podejście pedagogów do badań biograficznych. Różnorodność tematów i ich ujęć, które ukazali autorzy artykułów zebranych w drugim tomie „Biografistyki Pedagogicznej”, tylko sygnalizują wielość problemów badawczych koncentrujących się wokół badania biografii, uczenia się z niej i wychowania poprzez poznawanie losów zarówno tych, którzy żyli w poprzednich wiekach, jak i osób z naszego otoczenia i nas samych. Bogactwo zarówno podejść badawczych, jak i możliwości praktycznego wykorzystywania biografii w szeroko pojętej pedagogii sprawiło, że redaktorzy zdecydowali się na ułożenie artykułów w tomie w porządku chronologiczno-problemowym. Układ taki daje możliwość przedstawienia ciągłości pewnych podejść badawczych i wychowawczo-dydaktycznych wykorzystujących biografię, a jednocześnie ukazujących ich ewolucję.

Słowa kluczowe:

biografie, badanie biografii, biografie w pedagogice, uczenie się z biografii



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Zasady cytowania

Skrzyniarz, R. (2017). Wprowadzenie. Biografistyka Pedagogiczna, 2(1), 9–12. https://doi.org/10.36578/BP.2017.02.01

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1