Brückner A., Słownik etymologiczny języka polskiego, Warszawa 1985.
Buczyńska-Garewicz H., Miejsca, strony, okolice. Przyczynek do fenomenologii przestrzeni,. Kraków 2006.
Certeau M. de, Wynaleźć codzienność: Sztuki działania, tłum. K. Thiel-Jańczuk, Kraków 2008.
Czaja D., Nie-miejsca. Przybliżenia, rewizje, w: Inne przestrzenie, inne miejsca. Mapy i terytoria, red. D. Czaja, Wołowiec 2013, s. 7-26.
Czermińska M., Miejsca autobiograficzne. Propozycja w ramach geopoetyki, „Teksty Drugie”, 5 (2011) s. 183-200.
Dubas E., Gutowska A., Wstęp, w: Czas i miejsce w biografii. Aspekty edukacyjne, red. E. Dubas, A. Gutowska, Łódź 2017, s. 7-9.
Dzieje zachwytu, czyli rzecz o szkole, red. A. i J. Kurkowie, Chorzów 2000.
Flick U., Projektowanie badania jakościowego, tłum. P. Tomanek, Warszawa 2010.
Heidegger M., Budować, mieszkać, myśleć, w: M. Heidegger, Budować, mieszkać, myśleć. Eseje wybrane, wybór, Wybrał, opracował i wstępem opatrzył K. Michalski, Warszawa 1977.
Januszkiewicz M., Znak i interpretacja. Czy możliwa jest semiotyka hermeneutyczna?, „Przestrzenie Teorii”, 28 (2017) s. 129-138, DOI: 0.14746/pt.2017.28.5.
Jaworska-Witkowska M., Witkowski L., Przeżycie-przebudzenie-przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w prozie Hermanna Hessego (tropy i kategorie pedagogiczne), t. 1, Łódź 2010.
Kaźmierska K., Waniek K., Autobiograficzny wywiad narracyjny. Metoda – technika – analiza, Łódź 2020.
Klus-Stańska D., Szkolna klasa – miejsce (nie) przyjazne dziecku, w: Miejsce, przestrzeń, krajobraz, Znaki edukacyjne, red. T. Sadoń-Osowiecka, Gdańsk 2015, s. 39-61.
Konecki K., T., Ludzie i zwierzęta. Pytania o nową socjologię, w: Barwy codzienności. Analiza socjologiczna, red. M. Bogunia-Borowska, Warszawa 2009, s. 301-321.
Konecki K., T., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Warszawa 2020.
Korzeniecka-Bondar A., Kunat B., Szorc K., Przestrzeń miasta Białystok z perspektywy mieszkańca – w poszukiwaniu miejsc znaczących, w: Czas i miejsca w biografii. Aspekty edukacyjne, red. E. Dubas, A. Gutowska, seria: Biografia i badanie biografii, t. 5, Łódź 2017, s. 223-234.
Krauz M., Przestrzeń opisu (na przykładzie opisu postaci), w: Przestrzeń w języku i w kulturze. Analizy tekstów literackich i wybranych dziedzin sztuki, red. J. Adamowski, Lublin 2005, s. 135-145.
Lewicka M., Psychologia miejsca, Warszawa 2012.
Mendel M., Pedagogika miejsca i animacja na miejsce wrażliwa, w: Pedagogika miejsca, red. M. Mendel, Wrocław 2006, s. 21-37.
Męczkowska A., Locus educandi. Wokół problematyki miejsca w refleksji pedagogicznej, w: Pedagogika miejsca, red. M. Mendel, Wrocław 2006, s. 38-72.
Muszyński M., Miejsca w przestrzeni miasta w świetle biograficznych narracji – założenia badawcze projektu, w: Czas i miejsce w biografii. Aspekty edukacyjne, red. E. Dubas, A. Gutowska, Łódź 2017, s. 219-222.
Pasikowski S., Granice teoretycznego nasycenia próby, „Rocznik Lubuski”, 41 (2015) nr , cz. 1: Badania jakościowe. W poszukiwaniu dróg i inspiracji, s. 33-40.
Pelc J., Semiotyka, w: Filozofia a nauka. Zarys encyklopedyczny, red. Z. Cackowski i in., Wrocław 1987, s. 645-658.
Rybicka E., Miejsce, pamięć, literatura (w perspektywie geopoetyki), „Teksty Drugie”, 1-2 (2008) s. 19-32.
Schütz A., O wielości światów. Szkice z socjologii fenomenologicznej, tłum. B. Jabłońska, red. A. Manterys, Kraków 2008O wielości światów. Szkice z socjologii fenomenologicznej, Kraków 2008.
Schütze F., Analiza biograficzna ugruntowana empirycznie w autobiograficznym wywiadzie narracyjnym. Jak analizować autobiograficzne wywiady narracyjne, w: Metoda biograficzna w socjologii. Antologia tekstów, red. K. Kaźmierska, Kraków 2012, s. 141-278.
Sławek T., Mapa domu, w: T. Sławek, A. Kunce, Z. Kadłubek, Oikologia. Nauka o domu, Katowice 1013, s. 74-141.
Słownik Języka Polskiego, t. 2-3, Warszawa 1993.
Stasiuk A., Fado, Wołowiec 2021.
Stasiuk A., Jadąc do Babadag, Wołowiec 2021.
Sztompka P., Przestrzeń życia codziennego, w: Barwy codzienności. Analiza socjologiczna, red. M. Bogunia-Borowska, Warszawa 2009, s. 29-51.
The Mindfulness Revolution. Leading Psychologists, Scientists, Artists, and Meditation Teachers on the Power of Mindfulness in Daily Life, red. B. Boyce, Boulder 2011.
Tuan Yi-Fu, Przestrzeń i miejsce, tłum. A. Morawińska, Warszawa 1987.
Walmsley D.J., Lewis G.L., Geografia człowieka. Podejście behawioralne, tłum. E. Nowosielska, Warszawa 1997.
Wojciechowski K., Wstęp, w: Yi-Fu Tuan, Przestrzeń i miejsce, tłum. A. Morawińska, Warszawa 1987, s. 5-10.
Zwiernik J., Przestrzenie i miejsca w krajobrazie dzieciństwa, w: Miejsce, przestrzeń, krajobraz. Znaki edukacyjne, red. T. Sadoń-Osowiecka, Gdańsk 2015., s. 13-38.
Żegleń U., M., Wprowadzenie do semiotyki teoretycznej i semiotyki kultury, Toruń 2000.