Adamski F., Rodzina – wymiar społeczno-kulturowy, Kraków 2002.
Cudak H., Dysfunkcje rodziny i jej zagrożenia opiekuńczo-wychowawcze, ,,Pedagogika Rodziny”, 1 (2011) nr 2, s. 7-14.
Cudak H., Cudak S., Społeczne i emocjonalne funkcjonowanie współczesnej rodziny, Warszawa 2021.
Danilewicz W.T., Izdebska J., Krzesińska-Żach B., Pomoc dziecku i rodzinie w środowisku lokalnym, Białystok 2001.
Dubas E., Wstęp. w: Biografie i uczenie się, red. E. Dubas, J. Stelmaszczyk, seria: Biografia i badanie biografii, t. 4, Łódź 2015, s. 10.
DOI: https://doi.org/10.18778/7969-451-8.01
Gałęska U., Przeobrażenia więzi rodzinno-społecznych w rodzinie XXI w., „Wychowanie w Rodzinie”,11 (2015) nr 1, s. 27–41, DOI: 10.23734/wwr20151.027.041.
Grześko-Nyczka M., Rodzina problem społeczny: socjopedagogiczne studium przeobrażeń rodziny w latach 1989-2019, Kraków 2022.
Holmes J., John Bowlby. Teoria przywiązania, tłum. J. Łaszcz, Gdańsk 2007.
Izdebska J., Rodzina dysfunkcyjna – wyzwania dla działań pomocowych, w: Wokół rodziny. Wychowanie, kultura, społeczeństwo. red. A. Garbarz, G. Grzybek, Rzeszów 2011.
Karkowska M., Biografie i badania biograficzne – pojęcia, tworzywo, funkcje. Dlaczego warto gromadzić wspomnienia? „Biografistyka Pedagogiczna”, 6 (2021) nr 1, s. 263-277, DOI: 10.36578/BP.2021.06.04.
DOI: https://doi.org/10.36578/BP.2021.06.04
Karkowska M., Narracyjne strategie tworzenia tożsamości –wokół biograficznych opowieści, „Biografistyka Pedagogiczna”, 5 (2020) nr 1, s. 241-262, DOI: 10.36578/BP.2020.05.16.
DOI: https://doi.org/10.36578/BP.2020.05.16
Kawula S., J. Brągiel J., A. W. Janke A.W., Pedagogika rodziny: obszary i panorama problematyki, Toruń 2014.
Kawula S., Rodzina o skumulowanych czynnikach patogennych, w: S. Kawula, J. Brągiel, A.W. Janke, Pedagogika rodziny: obszary i panorama problematyki, Toruń 2014, s. 115 – 152.
Kawula, S., Kształty rodziny współczesnej: szkice familologiczne, Toruń 2006.
Kaźmierska K., Waniek K., Autobiograficzny wywiad narracyjny. Metoda – technika – analiza, Łódź 2020.
Konecki K.T., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Warszawa 2000.
Krasiejko I., Rodzina z dziećmi: rodzina dysfunkcyjna. Pedagogika, praca socjalna, terapia, Warszawa 2019.
Maciaszkowa J., Z teorii i praktyki pedagogiki opiekuńczej, Warszawa 1991.
Mandal A., Latusek A., Przywiązanie do miejsca zamieszkania w biegu życia, „Psychologia Rozwojowa”, 20 (2015) nr 2, s. 73–87, DOI: 10.4467/20843879PR.15.011.3483.
Matysiak-Błaszczyk A., Jankowiak B., Znaczenie relacji przywiązania w cyklu życia człowieka. Analiza wybranych aspektów bliskich relacji, „Studia Edukacyjne”, 44 (2017) s.195-208, DOI: 10.14746/se.2017.44.12.
DOI: https://doi.org/10.14746/se.2017.44.12
Plopa M., Psychologia rodziny teoria i badania, Kraków 2015.
Rodzina współczesna, red. M. Ziemska, Warszawa 2005.
Schier K., Dorosłe dzieci. Psychologiczna problematyka odwrócenia ról w rodzinie, Warszawa 2015.
Sigda K., Matusiak R., Dysfunkcjonalność współczesnej rodziny skutkiem różnego rodzaju uzależnień, ,,Społeczeństwo i Rodzina”, 46 (2016) nr 1, s. 143–154.
Sikorska M., Praktyki rodzinne i rodzicielskie we współczesnej Polsce – rekonstrukcja codzienności, Warszawa 2019.
Szlendak T., Socjologia rodziny. Ewolucja, historia, zróżnicowanie, Warszawa 2012.
Urbaniak-Zając D., Dzieci i młodzież w społeczeństwie ryzyka, w: Dzieci i młodzież wobec zagrożeń dzisiejszego świata, red. T. Borowska, M. Dudzikowa, Poznań 1999, s. 13.
Współczesne rodziny polskie – ich stan i kierunki przemian, red. Z. Tyszka, Poznań 2004.