Źródła
Archiwum Akademii Muzycznej w Krakowie:
- sygn. 115/115, Akta personalne Jana Hoffmana,
- sygn. 115/110, Akta personalne Stanisławy Hoffmanowej.
Archiwum Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie:
- sygn. JH, Kolekcja archiwalna prof. Jana Hoffmana.
Biblioteka Narodowa w Warszawie:
- Magazyn Ikonografii, sygn. F. 93939,
- Magazyn Druków Ulotnych, sygn. DŻS XIXA 5.
Opracowania
Arendt A., Bogucki M., Majewski P., Sobczak K., Chopinowskie igrzysko. Historia Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina 1927-2015, red. P. Majewski, Warszawa 2020.
Aria z wariacjami E-dur: z V Suity: na fortepian (Georg Friedrich Haendel), oprac. J. Hoffman, Kraków 1953.
Bursa S., Korespondencje, „Młoda Muzyka”, 1 (1908) nr 6, s. 7-8.
Dąbrowska M., Dzienniki 1914-1965, t. 9: 1953-1955, Warszawa 2009.
scherza: na fortepian (Franz Schubert), oprac. J. Hoffman, A. Rieger, Kraków 1948.
„Dziennik Ustaw”, 2020, poz. 115.
Fink K., Szkolnictwo muzyczne we Lwowie w okresie międzywojennym (1918-1939), „Молодь і Pинок”, 4 (2017) s. 47-52.
Gątkowska-Węgrzyn U., Rieger S., Rieger-Pratt A., Adam Rieger. Muzyka, pedagogika, ciekawość, Kraków 2015.
Hordyński J., Nie czas żałować róż, „Życie Literackie”, 10 (1960) nr 12, s. 5.
Krystian Zimerman najlepszym pianistą IX Konkursu Chopinowskiego, „Expres Wieczorny”, 30 (1975) nr 236, s. 1.
Kukułka (Louis Claude Daquin), do druku przygot. J. Hoffman, Kraków 1957.
Michniewicz G., Geneza i działalność Instytutu Fryderyka Chopina 1934-1939, „Rocznik Chopinowski”, 15 (1983) s. 117-141.
Moments musicaux: Op. 94: na fortepian (Franz Schubert), oprac. J. Hoffman, A. Rieger, Kraków 1951.
Mycielski Z., Dziennik 1950-1959, Warszawa 1999.
etiud: na fortepian (J. B. Cramer), nowy wybór oprac. Z. Drzewiecki, J. Hoffman, Kraków 1955.
Polskie pieśni romantyczne: na głos z fortepianem, oprac. S. i J. Hoffmanowie, Kraków 1955.
Rondo D-dur: na fortepian: KV 485 (Wolfgang Amadeus Mozart), red. J. Hoffman, A. Rieger, Kraków 1956.
Rondo Es-dur, op. 11: na fortepian (Johann Nepomuk Hummel), oprac. J. Hoffman, Kraków 1953.
Treterowa K., Egon Petri w Zakopanem, „Ruch Muzyczny”, 6 (1962) nr 18, s. 19-20.
Wąsacz-Krztoń J., Klara Czop-Umlauf w kulturze muzycznej Krakowa na przełomie XIX i XX wieku, w: Kobieta w Galicji. Nowoczesność i tradycja, red. J. Kamińska-Kwak, Sz. Kozak, D. Opaliński, Rzeszów 2016, s. 332-341.
Wytyczne opracowania spuścizn archiwalnych po uczonych, oprac. H. Dymnicka-Wołoszyńska, Z. Kolankowski, Warszawa 1990.