Alheit P., Teoria biografii jako fundament pojęciowy uczenia się przez całe życie, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, 18 (2015) nr 4 (72), s. 23-36.
Bartosz B., Ludzie chcą opowiedzieć swoją historię. Konstruowanie rzeczywistości w narracji (poprzez pryzmat doświadczeń autobiograficznych), w: Narracja – koncepcje i badania psychologiczne, red. E. Dryll, A. Cierpka, Warszawa 2004, s. 229–240.
Biographisches Wissen. Beiträge zu einer Theorie lebensgeschichtlicher Erfahrun, red. P. Alheit, E.M. Hoerning, Franffurt 1989.
Bron A., Rozumienie uczenia się w teoriach andragogicznych, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, 2006, nr 4 (36), s. 7-24.
Cierpka A., Tożsamość i narracje w relacjach rodzinnych, Warszawa 2013.
Czerniawska O., Drogi edukacyjne i ich meandry, w: Drogi edukacyjne i ich biograficzny wymiar, red. E. Dubas, O. Czerniawska, Warszawa 2002, s. 29-34.
Demetrio D., Pedagogika pamięci. W trosce o nas samych, z myślą o innych, tłum.tł. A. Skolimowska, Łódź 2009.
Dubas E., Rozwój ku dojrzałości (w kontekście autobiograficznych refleksji studentów pedagogiki o specjalności oświata dorosłych), w: Drogi edukacyjne i ich biograficzny wymiar, red. E. Dubas, O. Czerniawska, Warszawa 2002, s. 85-100.
Dubas E., Andragogiczne badania biografii – zakresy, trudności, etyka badacza (wybrane aspekty), w: Biografia i uczenie się, red. E. Dubas, J. Stelmaszczyk, seria: Biografia i badanie biografii, t. 4, Łódź 2015, s. 31-47.
DOI: https://doi.org/10.18778/7969-451-8.03
Dubas E., Uczenie się z (własnej) biografii – wprowadzenie, w: Uczenie się z (własnej) biografii, red. E. Dubas, W. Świtalski, seria: Biografia i badanie biografii, t. 1, Łódź 2011, s. 5-9.
Dubas E., Uczenie się z własnej biografii jako egzemplifikacja biograficznego uczenia się, „Nauki o wychowaniu. Studia interdyscyplinarne”, 4 (2017) nr 1, s. 63–87, DOI: 10.18778/2450-4491.04.05.
DOI: https://doi.org/10.18778/2450-4491.04.05
Dubas E., W edukacyjnej przestrzeni biografii – biografia jako poznawanie człowieka, w: W stulecie metody biograficznej. Refleksje i przykłady badań z perspektywy polsko-frankońskiej, red. E. Dubas, A. Słowik, Łódź 2020, s. 117-126.
Jakubowska L., Uczenie się z biografii. Badania auto/biograficzno-narracyjne, w: Uczenie się z (własnej) biografii, red. E. Dubas, W. Świtalski, seria: Biografia i badanie biografii, t. 1, Łódź 2011, s. 185-195.
Kolb D.A., Experiential Learning, Experience as the source of learning and development, Englewood Cliffs 1984.
Krawczyk-Bocian A., Autonarracyjna (re)konstrukcja historii życia poprzez „odkrywanie się z powrotem”, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, 2019, nr 3 (87), s. 27-44, DOI: 10.34862/tce.2019.3.2.
Majchrzak-Ptak K., Przywracając pamięć miejscom. O badaniu i uczeniu się w działaniu na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń 2020.
Maruszewski T., Pamięć autobiograficzna, Gdańsk 2005.
Nowak-Dziemianowicz M., Czy świat człowieka ma postać narracji? O możliwościach badania, rozumienia i zmiany, w: Narracja – krytyka – zmiana. Praktyki badawcze we współczesnej pedagogice, red. E. Kurantowicz, M. Nowak-Dziemianowicz, Wrocław 2007, s. 13-24.
Pillemer A., Momentous Events, Vivid Memories, Cambridge 1998.
DOI: https://doi.org/10.4159/9780674042155
Schön D.A., Educating the Reflective Practitioner: Toward a New Design for Teaching and Learning in the Profession, Oxford 1987.
Schön D.A., The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action, New York 1983.
Sladek A., Rola refleksyjności w kontekście procesu autokreacji ludzi dorosłych, w: Codzienność jako wyzwanie edukacyjne, red. I. Paszenda, Wrocław 2017, s. 47-61.
Słowińska S., Koncepcja małych światów przeżywanych – fenomenologiczne inspiracje dla andragogiki, „Edukacja Dorosłych”, 2014, nr 2, s. 91-104.
Solarczyk-Szwec H., Cztery ćwiartki biograficznego uczenia się, „Rocznik Andragogiczny”, 22 (2015) s. 119–134, DOI: 10.12775/RA.2015.006.
DOI: https://doi.org/10.12775/RA.2015.006
Trzebiński J., Narracyjne konstruowanie rzeczywistości, w: Narracja jako sposób rozumienia świata, red. J. Trzebiński, Gdańsk 2002, s. 17-42.
Włodarczyk E., Grupy samopomocowe w doświadczaniu abstynencji alkoholowej”, w: Pomoc – wsparcie społeczne – poradnictwo. Od teorii do praktyki, red. M. Piorunek, Toruń 2010, s. 535-565.