Data publikacji : 25-09-2024

Uczenie się roli matki w pamięci autobiograficznej kobiet uzależnionych od alkoholu

Abstrakt

Wejście przez kobiety w rolę matki i pełnienie tej roli wiąże się z uczeniem się mającym charakter procesualny, przybierającym kształt swoistego, całożyciowego uczenia. Osobne miejsce w tym procesie ma zarówno uczenie się z biografii ujmowane dwojako jako uczenie się z biografii własnej oraz uczenie się z biografii innych ludzi, jak i uczenie się z własnego i cudzego doświadczenia. W przywołanych poniżej wynikach badania, opierających się na analizie wypowiedzi kobiet zdiagnozowanych jako uzależnione od alkoholu – zebranych w badaniu sfokusowanym na procesie uczenia się przez nie roli matki – wybrzmiewa, odtwarzane w ich pamięci autobiograficznej i zasobu doświadczeń, przede wszystkim uczenie się z doświadczeń (własnych i cudzych), przywoływane ze wspomnień respondentek powiązanych z pełnieniem roli matki.

Słowa kluczowe:

uczenie się z doświadczeń, rola matki, macierzyństwo, kobiety uzależnione od alkoholu



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Zasady cytowania

Włodarczyk, E. (2024). Uczenie się roli matki w pamięci autobiograficznej kobiet uzależnionych od alkoholu. Biografistyka Pedagogiczna, 9(1), 49–76. https://doi.org/10.36578/BP.2024.09.01

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1