Published : 2021-12-08

Doświadczenie uczenia się języka obcego w późnej dorosłości

Abstract

Przeprowadzone badanie biograficzne umiejscowione jest na przecięciu dyscyplin naukowych andragogiki, glottodydaktyki i psychologii rozwojowej, a jego celem  poznawczym jest  jednostkowe przyjrzenie się, jak uczenie się języków obcych kształtuje późną dorosłość i jakie ma to skutki oraz wartość dla życia seniora. Metodą zbierania danych był wywiad biograficzny. Tak uzyskana narracja została poddana analizie i interpretacji przy użyciu techniki analizy kategorialnej autorsko opracowanej przez Annę Walulik i Zbigniewa Marka, według której materiał rozpatrywany jest z wyprowadzonych a priori  następujących kategorii: aktorzy, miejsca, czas, wartości i oczekiwania. Uzyskane wnioski i wyłonione implikacje mogą służyć refleksji, inspiracji w projektowaniu działań edukacyjnych oraz stanowić zachętę dla kolejnych badaczy do zgłębiania  powyższej problematyki badawczej.




Dettagli

Riferimenti bibliografici

##plugins.themes.libcom.statistics##

Authors

Download files

pdf (Język Polski)

Citation rules

Przybylska, I. (2021). Doświadczenie uczenia się języka obcego w późnej dorosłości. Biografistyka Pedagogiczna [Biografia Pedagogica], 6(1), 529–554. https://doi.org/10.36578/BP.2021.06.31

Altmetric indicators


##plugins.themes.libcom.share##


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1