Bee H., Psychologia rozwoju człowieka, tłum. A. Wojciechowski, Poznań 2004.
Brzezińska A.L., Appelt K., Ziółkowska B., Psychologia rozwoju człowieka, w: Psychologia. Podręcznik Akademicki, red. J. Strelau, D. Doliński, t. 2, Gdańsk 2008, s. 95-292.
Buksiński T., Doświadczenie w naukach społecznych, w: Doświadczenie, red. T. Buksiński, seria: Pisma Filozoficzne, t. 80, Poznań 2001, s. 6 3–97..
Charytański J., W kręgu zadań i treści katechezy, Kraków 1992.
Cuprjak M., Paradygmaty w perspektywie zmian społecznych. Zarys problemu, „Rocznik Andragogiczny”, 23 (2016) s. 251-265, DOI: 10.12775/RA.2016.013.
Czerniawska O., Drogi i bezdroża andragogiki i gerontologii, Łódź 2000.
Dubas E., Edukacja dorosłych w sytuacji samotności i osamotnienia, Łódź 2000.
Dubas E., Etapy dorosłości i proces kształcenia, w: Dorosły w procesie kształcenia = An Adult in the Process of Education, red. A. Fabiś, B. Cyboran, seria: Biblioteka Edukacji Dorosłych, t. 42, Bielsko-Biała – Zakopane 2009, s. 11 5–132.
Dubas E., Rozwój jako kategoria pojęciowa andragogiki, „Oświata Dorosłych”, 10 (1987) s. 590-594.
Erikson E.H., Tożsamość a cykl życia, tłum. M. Żywicki, Poznań 2004.
Fiema M., Janowska I., Analiza wybranych podręczników do nauczania języka polskiego jako obcego w kontekście edukacji seniorów, „Neofilolog”, ”, 49 (2017) nr 1, s. 133-152, DOI: 10.14746/n.2017.49.1.08.
Fiema M., Kształcenie językowe osób w wieku późnej dorosłości – proces standardowy czy wyzwanie?, „Języki obce w szkole”, 4 (2016) s. 24-31.
Grosch H., Leenen W.R., Bausteine zur Grundlegung interkulturellen Lernens, w: Interkulturelles Lernen. Arbeitshilfen für die politische Bildung, red. U. Dovermann, L. Reiberg, Bonn 1998, s. 29-46.
Illeris K., Trzy wymiary uczenia się. Poznawcze, emocjonalne i społeczne ramy współczesnej teorii uczenia się, tłum. A. Jurgiel i in., Wrocław 2006.
Jaroszewska A., Nauczanie języków obcych seniorów w Polsce. Analiza potrzeb i możliwości w aspekcie międzykulturowym, Impuls, Warszawa 2013.
Jarvis P., Adult Education and Lifelong Learning. Theory and Practice, Routledge-Falmer, London-New York 2004.
Jarvis P., Holford J., Griffin C., The Theory and Practice of Learning, wyd. II, Taylor & Francis e-Library, London 2004.
Kic-Drgas J., Fremdsprachenlernen im Seniorenalter. Entwicklung und Evaluation von Lehr- und Lernmaterialien für Senioren, Quaestio/Neisse Verlag, Wrocław-Dresden 2013.
Knowles M.S., Holton III E.F., Swanson R.A., Edukacja dorosłych. Podręcznik akademicki, Warszawa 2009.
Lalak D., Życie jako biografia: podejście biograficzne w perspektywie pedagogicznej, Warszawa 2010.
Lave J., Wenger E., Situated Learning. Legitimate Peripheral Participation, New York 1991.
Leśniewski N., O hermeneutyce doświadczenia (na przykładzie Diltheya i Heideggera), w: Doświadczenie, red. T. Buksiński, seria: Pisma Filozoficzne, t. 80, Poznań 2001, s. 141-162.
Malewski M., Od nauczania do uczenia się, Wrocław 2010.
Marek Z., Walulik A., Pedagogika Świadectwa: perspektywa antropologiczno-kerygmatyczna, Kraków 2019.
Mihułka K., Spotkania interkulturowe z perspektywy uczenia się i nauczania języka obcego, „Języki obce w szkole”, 2 (2013) s. 60-69.
Miś L., Ery i fazy rozwoju w życiu człowieka dorosłego w ujęciu Daniela J. Levinsona, w: Duchowy rozwój człowieka. Fazy życia – osobowość – wiara – religijność, red. P. Socha, Kraków 2000, s. 45-60.
Muszyński M., Międzypokoleniowe uczenie się-wprowadzenie, w: Międzypokoleniowe uczenie się, red. M. Muszyński, Łódź 2014, s. 7-19.
Oleś P.K., Psychologia człowieka dorosłego: ciągłość, zmiana, integracja, Warszawa 2011.
Straś-Romanowska M., Późna dorosłość, w: Psychologia rozwoju człowieka, red. J. Trempała, Warszawa 2011, s. 326-350.
Tatarkiewicz W., Historia filozofii, t. 3, Warszawa 1988.
Tyszkowa M., Rozwój psychiczny jednostki jako proces strukturacji i restrukturacji doświadczenia, w: Rozwój psychiczny człowieka w ciągu życia. Zagadnienia teoretyczne i metodologiczne, red. M Tyszkowa, Warszawa 1988, s. 44-79.
Urbaniak-Zając D., Kos E., Badania jakościowe w pedagogice, Warszawa 2013.
Walulik A., Moderacyjne i synergiczne kształtowanie dorosłości, Kraków 2011.
Wilczyńska W., Michońska-Stadnik A., Metodologia badań w glottodydaktyce, Kraków 2010.