Data publikacji : 08-12-2021

Doświadczenie uczenia się języka obcego w późnej dorosłości

Abstrakt

Przeprowadzone badanie biograficzne umiejscowione jest na przecięciu dyscyplin naukowych andragogiki, glottodydaktyki i psychologii rozwojowej, a jego celem  poznawczym jest  jednostkowe przyjrzenie się, jak uczenie się języków obcych kształtuje późną dorosłość i jakie ma to skutki oraz wartość dla życia seniora. Metodą zbierania danych był wywiad biograficzny. Tak uzyskana narracja została poddana analizie i interpretacji przy użyciu techniki analizy kategorialnej autorsko opracowanej przez Annę Walulik i Zbigniewa Marka, według której materiał rozpatrywany jest z wyprowadzonych a priori  następujących kategorii: aktorzy, miejsca, czas, wartości i oczekiwania. Uzyskane wnioski i wyłonione implikacje mogą służyć refleksji, inspiracji w projektowaniu działań edukacyjnych oraz stanowić zachętę dla kolejnych badaczy do zgłębiania  powyższej problematyki badawczej.

Słowa kluczowe:

późna dorosłość, uczenie się, języki obce, doświadczenie, rozwój



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Zasady cytowania

Przybylska, I. (2021). Doświadczenie uczenia się języka obcego w późnej dorosłości. Biografistyka Pedagogiczna, 6(1), 529–554. https://doi.org/10.36578/BP.2021.06.31

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1