Doświadczenia wyniesione z pracy ze studentami wyraźnie wskazują, że umieć i rozumieć, to często dwa zupełnie różne aspekty odnoszące się do posiadanej wiedzy. Poznanie koncepcji naukowych na gruncie psychologii sprowadza się często do wiedzy o samych faktach ujętych w definicje, reguły, założenia i podziały, bez rozumienia sensu i przyczyn ich powstania. Uczenie psychologii przynosi najbardziej pozytywne wyniki wówczas, gdy młodzi ludzie wiedzę nie tylko zapamiętują, ale przede wszystkim rozumieją. Odniesienie założeń teoretycznych głównych koncepcji psychologicznych do historii życia ich twórców pozwala zdobywaną wiedzę sensownie analizować, rozumieć i praktycznie implikować.
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
"Biografistyka Pedagogiczna" uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.
Okres realizacji: 2023-2024 rok.
Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN
Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1