Data publikacji : 19-12-2022

Biografia rodzinna jako obszar badań andragogicznych – w czasach intensywnych przemian cywilizacyjno-kulturowych

Abstrakt

W tekście autorka podejmuje zagadnienie dotyczące fenomenu biografii rodzinnej i odnosi je do aktualnych czasów gwałtownych i nieprzewidywalnych zmian. Ustala więc znaczenie pojęcia, głównie w oparciu o systemowe ujęcie rodziny. Wyróżnia jednostkową i zbiorową biografię rodzinną. Wskazuje na znaczenie biografii rodzinnej dla jednostki, grupy (rodziny), społeczeństwa, kultury i cywilizacji. Wreszcie, uwypukla wątki andragogicznej refleksji nad biografią rodzinną, ukazując ją jako przestrzeń uczenia się,  ważny kontekst zinstytucjonalizowanej edukacji dorosłych, a także przedmiot badań w andragogice i geragogice.

Słowa kluczowe:

biografia rodzinna, gwałtowne zmiany, badania andragogiczne, uczenie się i edukacja dorosłych



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Dubas, E. (2022). Biografia rodzinna jako obszar badań andragogicznych – w czasach intensywnych przemian cywilizacyjno-kulturowych. Biografistyka Pedagogiczna, 7(1), 487–504. https://doi.org/10.36578/BP.2022.07.03

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1