Celem artykułu jest przedstawienie roli doświadczeń teatralnych w życiu Karola Wojtyły na tle ważnej pozycji teatru w programie szkolnym w Polsce w okresie międzywojennym. Po odzyskaniu niepodległości teatr ten miał służyć wychowaniu patriotycznemu dzieci i młodzieży i rozbudzaniu w nich głębszego zainteresowania sztuką. Czynny udział w teatrze szkolnym kontynuowany był przez Wojtyłę w trakcie rozpoczętych studiów, a następnie w okupacyjnym teatrze podziemnym. Zainteresowanie teatrem znalazło swój wyraz również w twórczości dramaturgicznej Karola Wojtyły. Tekst ukazuje stałą obecność sztuki teatralnej w życiu i myślach Jana Pawła II. Artykuł powstał w wyniku badań biograficznych i analizy materiałów źródłowych.
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
"Biografistyka Pedagogiczna" uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.
Okres realizacji: 2023-2024 rok.
Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN
Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1