Data publikacji : 19-12-2022

Teatr w doświadczeniu życiowym Karola Wojtyły – od teatru szkolnego do theatrum mundi. Perspektywa pedagogiczna

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie roli doświadczeń teatralnych w życiu Karola Wojtyły na tle ważnej pozycji teatru w programie szkolnym w Polsce w okresie międzywojennym. Po odzyskaniu niepodległości teatr ten miał służyć wychowaniu patriotycznemu dzieci i młodzieży i rozbudzaniu w nich głębszego zainteresowania sztuką. Czynny udział w teatrze szkolnym kontynuowany był  przez Wojtyłę w trakcie rozpoczętych studiów, a następnie w okupacyjnym teatrze podziemnym. Zainteresowanie teatrem  znalazło swój wyraz również w twórczości dramaturgicznej Karola Wojtyły. Tekst ukazuje stałą obecność sztuki teatralnej w życiu i myślach Jana Pawła II. Artykuł powstał w wyniku badań biograficznych i analizy materiałów źródłowych.

Słowa kluczowe:

teatr szkolny, teatr studencki, teatr podziemny, przedstawienie, utwór dramatyczny, wychowanie patriotyczne, wychowanie przez sztukę



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Pankowska, K. (2022). Teatr w doświadczeniu życiowym Karola Wojtyły – od teatru szkolnego do theatrum mundi. Perspektywa pedagogiczna. Biografistyka Pedagogiczna, 7(1), 403–423. https://doi.org/10.36578/BP.2022.07.07

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1