Bińczyk E., Epoka człowieka. Retoryka i marazm antropocenu, Warszawa 2018.
Bowers C.A., Why a Critical Pedagogy of Place is an Oxymoron, „Environmental Education Research”, 14 (2008), nr3, s. 325–335, DOI:10.1080/13504620802156470.
Braidotti R., Po człowieku, tłum. J. Bednarek, A. Kowalczyk, przedmowa do wyd. pol. J. Bednarek, Warszawa 2014.
Bruner J., Życie jako narracja, „Kwartalnik Pedagogiczny”, 4 (1990), s. 3-17.
Calderon D., Speaking Back to Manifest Destinies: A Land Education-Based Approach to Critical Curriculum Inquiry, „Environmental Education Research”, 20 (2014), nr 1, s. 24–36, DOI:10.1080/13504622.2013.865114.
Dąbrowski S., Zagadnienie określeń i wyznaczników literackości: próba ujęcia, „Ruch Literacki”, 15 (1974), z. 6 (87), s. 355–362.
Demetrio D., Autobiografia. Terapeutyczny wymiar pisania o sobie, tłum. A. Skolimowska, Kraków 2000.
Gruenewald D., The Best of Both Worlds: A Critical Pedagogy of Place, „Educational Researcher”, 32 (2003), nr 4, s. 3–12.
Hutton P.C., The Shift from Sustainable to Regenerative Design, 2021, https://sustainablebrands.com/read/product-service-design-innovation/the-shift-from-sustainable-to-regenerative-design, dostęp: 12.04.2022.
Latour B., Splatając na nowo to, co społeczne: wprowadzenie do teorii aktora-sieci, wstęp K. Abriszewski, tłum. A. Derra, K. Abriszewski, Warszawa 2010.
Maller C., Healthy Urban Environments: More-than-Human Theories, London and New York 2018.
Marzec A., „Jesteśmy połączonym z sobą światem” – Timothy Morton i widmo innej wspólnoty, „Teksty Drugie”, 2 (2018): Ekokrytyka, s. 91, DOI: 10.18318/td.2018.2.6.
McCoy K., Manifesting Destiny: A Land Education Analysis of Settler Colonialism in Jamestown, Virginia, USA, „Environmental Education Research”, 20 (2014), nr 1, s. 82–97, DOI:10.1080/13504622.2013.865116.
Mendel M., Eduwidmontologia – przyczynki, w: Eduwidma, rzeczy i miejsca nawiedzone, red. M. Mendel, Gdańsk 2020, s. 10–31.
Mendel M., Pedagogika miejsca wspólnego: Miasto i szkoła, Gdańsk 2017.
Morton T., Dark Ecology: For a Logic of Future Coexistence, New York 2016.
Morton T., Humankind: Solidarity with Nonhuman People, London–New York 2017.
Pamięć i miejsce. Perspektywa społeczno-edukacyjna, red. M. Mendel, W. Theiss, Gdańsk 2019.
Pedagogika miejsca, red. M. Mendel, Wrocław 2007.
Philosophy After Nature, red. R. Braidotti, R. Dolphijn, London– New York 2017.
Rosner K., Narracja jako pojęcie filozofii współczesnej, w: Narracja i tożsamość, część I: Narracje w kulturze, red. W. Bolecki i R. Nycz, Warszawa 2004, s. 7-13.
Ruitenberg C., Deconstructing the Experience of the Local: Toward a Radical Pedagogy of Place, „Philosophy of Education Yearbook”, 2005, s. 212–220.
Searle J. R., Status logiczny wypowiedzi fikcyjnej, „Pamiętnik Literacki: czasopismo kwartalne poświęcone historii i krytyce literatury polskiej”, 71 (1980) z. 2, s. 307–319.
Stasiuk A., Przewóz, Wołowiec 2021.
Todorov T., Ludzie-opowieści, w: Narratologia, red. M. Głowiński, Gdańsk 2004, s. 269-281.
Tożsamość gdańszczan. Budowanie na (nie)pamięci, red. M. Mendel, A. Zbierzchowska, Gdańsk 2010.