Adamski F., Wprowadzenie: personalizm-filozoficzny nurt myślenia o człowieku i wychowaniu, w: Wychowanie personalistyczne. Wybór tekstów, red. F. Adamski, Kraków 2005, s. 9-22.
Bagrowicz J., Edukacja religijna współczesnej młodzieży. Źródła i cele, Toruń 2000.
Bal M., Narratologia. Wprowadzenie do teorii narracji, Kraków 2012.
Buber M., Wychowanie, „Znak”, 166 (1968) s. 442–461.
DOI: https://doi.org/10.1159/000302361
Charymska E., Kim jest człowiek? Hierarchia wartości, „Rozprawy Społeczne”, 9 (2015) nr 3, s. 5–11.
Chojnowski D., Pedagogiczne implikacje teorii dezintegracji pozytywnej Kazimierza Dąbrowskiego, Łódź 2021.
DOI: https://doi.org/10.18778/8220-564-0
Dąbrowski K., Dezintegracja pozytywna, Warszawa 1979.
Dziewiecki M., Młodzi pytają o miłość, rodzinę i wychowanie, Kraków 2008.
Guardini R., Wolność – łaska – los: rozważania o sensie istnienia, tłum. J. Bronowicz, wstęp M. Jaworski, Kraków 1995.
Hessen S., O sprzecznościach i jedności wychowania: zagadnienia pedagogiki personalistycznej, wybór i oprac. W. Okoń, Warszawa 1997.
Jazukiewicz I., Aktualność założeń warstwicowej teorii wychowania Stefana Kunowskiego, „Roczniki Pedagogiczne” 10 (2018) nr 1, s. 39–54, DOI: 10.18290/rped.2018.10.1-4.
DOI: https://doi.org/10.18290/rped.2018.10.1-4
Karczewska J., Integralne wychowanie-chrześcijańska koncepcja Stefana Kunowskiego, Kielce 2012.
Karkowska M., Ewolucja koncepcji autorytetu w wybranych filozofiach wychowania, „Pedagogika Filozoficzna” 1 (2006) s. 26-36..
Kozielecki J., Koncepcja transgresyjna człowieka. Analiza psychologiczna, Warszawa 1987.
Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Łódź 1981.
Kunowski S., Proces wychowawczy i jego struktury. Temperament, indywidualność, charakter, osobowość, Lublin 1946.
Maliszewski K., Bez-silna edukacja. O kształceniu kruchego, Katowice 2021.
DOI: https://doi.org/10.31261/PN.4057
Maslow A., W stronę psychologii istnienia, tłum. I. Wyrzykowska, Poznań 2004.
Nawroczyński B., Życie duchowe. Zarys filozofii kultury, Warszawa 1947.
Nowak M., Pedagogika personalistyczna, w: Pedagogika, red. B. Śliwerski, Z. Kwieciński, Warszawa 2004, s. 232-246.
Nowicki M., Nauczyciele, Lublin 1981.
Olbrycht K., Istota wychowania personalistycznego, w: W trosce o rodzinę. W poszukiwaniu prawdy, dobra, piękna, red. M. Ryś, M. Jankowska, Warszawa 2007, s. 43–44.
Rumianowska A., Młodzi dorośli wobec konfliktów w ujęciu filozofii i pedagogiki egzystencjalnej, Płock 2022.
Sośnicki K., Rozwój pedagogiki zachodniej na przełomie XIX i XX wieku, Warszawa 1967.
Śliwerski B., Podstawowe prawidłowości pedagogiki, Warszawa 2011.
Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 2008.
Tarnowski J., Problem chrześcijańskiej pedagogiki egzystencjalnej, Warszawa 1982.
Tischner J., Inny. Eseje o spotkaniu, Kraków 2017.
Wołoszyn S., Dzieje wychowania i myśli pedagogicznej w zarysie, Warszawa 1998.