Abbott A., Time matters. On theory and method, Chicago 2001.
Bertaux D., Delcroix C., Where Have All the Daddies Gone?, w: European Parents in the 1990's, red. U. Bjornberg, New Brunswick i London 1992, s. 181-196.
Bourdieu P., Dystynkcja, tł. P. Biłos, Warszawa 2005.
Bourdieu P., Homo Academicus, Stanford 1988.
Bourdieu P., The Forms of Capial, w: Handbook of Theory and Research for the Sociology of Education, red. J. Richardson, Westport 1986, s. 241–258.
Bourdieu P., What Makes a Social Class? On The Theoretical and Practical Existence Of Groups, „Berkeley Journal of Sociology”, 32, s. 1–17.
Burski J., Wygnańska J., A Biographical Experience of the Yard As a Symbolic Biographical Resource, w: Telling the Great Change. The Process of the Systemic Transformation in Poland in Biographical Perspective, red. K. Kaźmierska, K. Waniek, Łódź 2020, s. 523-562.
Castells M., Społeczeństwo sieci, tł. M. Marody i in., red. M. Marody, Warszawa 2008.
Dingwall R., Hookway N., Fuller S., Prickett P., Taylor L., Group Think: Scholars Assess the State of Sociology, Times Higher Education, https://www.timeshighereducation.com/features/group-think-scholars-assess-state-sociology, dostęp 02.06.2023.
Garwol K., Zawód celebryta? Cyberprzestrzeń płaszczyzną do uzyskiwania dochodów dzięki rozpoznawalności, „Dydaktyka Informatyki”, 15 (2020) s. 33-55.
Janczewski M., Cewebryci – sława w sieci, Kraków 2011.
Kaźmierska K., Waniek K., Autobiograficzny wywiad narracyjny. Metoda – technika – analiza, Łódź 2020.
Lampe N., Teaching with TikTok in Online Sociology of Sex and Gender Courses, „Teaching Sociology”, 51 (2023) nr 4, s. 323-335, DOI: 10.1177/0092055X231159091.
Lasch C., Kultura narcyzmu. Amerykańskie życie w czasach malejących oczekiwań, tł. G. Ptaszek, A. Skrzypek, Warszawa 2019.
Malinowsk B. i, Jak Facebook zamyka nas w bańce informacyjnej. Algorytm filtrujący newsfeed a zjawisko filter bubble, „Zarządzanie Mediami”, 4 (2016) nr 1, s. 15-22, DOI: 10.4467/23540214ZM.15.002.5212.
M sny A., What Do ‘We’ Know That ‘They’ Don’t? Sociologists’ versus Nonsociologists’ Knowledge, „The Canadian Journal of Sociology / Cahiers Canadiens de Sociologie”, 34 (2009) s. 671–695, DOI: 10.29173/cjs6313.
Mills C.W.. Obietnica, w: J. Mucha, C. W. Mills, Warszawa 1985, s. 205–206.
Miskolczi P., Recurring Vagueness: A Longitudinal Study of What Students Think about Sociology before, Right after, and Years after Taking the Introductory Course, „Teaching Sociology”, 52 (2024) nr 1, s. 15-26, DOI: 10.1177/0092055X231169752.
Molęda-Zdziech M., Czas celebrytów. Mediatyzacja życia publicznego, Warszawa 2013.
Muddiman E., Degree Subject and Orientations to Civic Responsibility: A Comparative Study of Business and Sociology Students, „Critical Studies in Education”, 61 (2020) nr 5, s. 577-593, DOI: 10.1080/17508487.2018.1539020.
Oldfield K., Humble and Hopeful: Welcoming First-Generation Poor and Working-Class Students to College, „About Campus”, 11 (2007) nr 6, s. 2-12, DOI: 10.1002/abc.188.
Pleios G., Communication and Symbolic Capitalism. Rethinking Marxist Communication Theory in the Light of the Information Society, „triple”, 10 (2012) nr 2, s. 230-252, DOI: 10.31269/triplec.v10i2.376.
Putnam R., Samotna gra w kręgle. Upadek i odrodzenie wspólnot lokalnych w Stanach Zjednoczonych, tł. P. Sadura, S. Szymański, przedm. M. Ziółkowski, Warszawa 2008.
Rocki M., Ocena dopasowania oferty dydaktycznej kierunków ekonomicznych do potrzeb rynku pracy na podstawie czasu poszukiwania pracy przez absolwentów, „Handel Wewnętrzny”, 369 (2017) s. 156-168.
Rybkowski R., Rola szkolnictwa wyższego w rozwoju Stanów Zjednoczonych, w: Amerykańska demokracja w XXI wieku, red. A. Mania, P. Laidler, Kraków 2006, s. 283-289.
Szczepański J., Elementarne pojęcia socjologii, Warszawa 1970.
Waniek K., Ucieczka jako przyczyna mobilności Europejczyków, Socjolingwistycznie ugruntowana analiza procesów społecznych w relacjach autobiograficznych, Łódź 2020.
Wygnańska J., Narratives Rooted in Family Milieu. Case Studies of Agnieszka and Paweł Focused on the Family Thread As the Biographical Resource and Main Story-Line, w: Telling the Great Change. The Process of the Systemic Transformation in Poland in Biographical Perspective, red. K. Kaźmierska, K. Waniek, Łódź 2020, s. 475-522.
Zawłocki I., Niewiadomski K., Optymalne ścieżki kształcenia prowadzące do uzyskania pełnych kompetencji zawodowych, „Edukacja – Technika – Informatyka”, 4 (2016) s. 164-169.