Published : 2024-12-27

Dlaczego warto studiować socjologię?

Studia jako punkt zwrotny w biografiach twórców internetowych

Abstract

Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie, czy i w jaki sposób studiowanie socjologii może być traktowane jako rodzaj kapitału kulturowego oraz symboliczny zasób biograficzny. Na podstawie trzech wybranych autobiograficznych wywiadów narracyjnych z osobami, które zajmują się szeroko rozumianą twórczością internetową, a w przeszłości studiowały socjologię, artykuł pokazuje, jakie istotne – lecz trudno mierzalne – korzyści przynosi jej studiowanie. Analizie porównawczej poddano: biografię Anastazji, zarabiającej na treściach rozrywkowych, Patryka, tworzącego treści dotyczące gier komputerowych oraz Zbyszka, który publikuje materiały na temat piłki nożnej. Wyniki badania zaprzeczają popularnemu neoliberalnemu przekonaniu, mówiącemu że studia powinny, przede wszystkim, wyposażać młodych ludzi w konkretne kwalifikacje i określone kompetencje.




Dettagli

Riferimenti bibliografici

##plugins.themes.libcom.statistics##

Authors

Download files

pdf (Język Polski)

Citation rules

Łuczaj, K. (2024). Dlaczego warto studiować socjologię? : Studia jako punkt zwrotny w biografiach twórców internetowych. Biografistyka Pedagogiczna [Biografia Pedagogica], 9(2), 489–508. https://doi.org/10.36578/BP.2024.09.46

Altmetric indicators


##plugins.themes.libcom.share##


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1