Data publikacji : 30-12-2023

Rozwój mowy i wychowanie językowe dziecka w wieku przedszkolnym w perspektywie biografii Stefana Szumana (1889-1972)

Abstrakt

Tekst artykułu akcentuje tezę zakładającą szczególne znaczenie rozwoju mowy i wychowania językowego w budowaniu kompetencji poznawczych, kulturowych i moralnych dziecka w wieku przedszkolnym. Znaczenie to ukazane jest na przykładzie wyników badań, przeprowadzonych przez Stefana Szumana  (1889-1972) i odniesienia ich do współczesnej wiedzy naukowej na ten temat. Perspektywą, która odgrywa kluczową rolę w dokonywanych analizach i formułowanych wnioskach, jest kontekst biografii badacza – wybitnego polskiego psychologa i pedagoga, jakim był Stefan Szuman.

Słowa kluczowe:

Stefan Szuman, mowa, wychowanie językowe, dziecko w wieku przedszkolnym



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Zasady cytowania

Dziaczkowska, L. (2023). Rozwój mowy i wychowanie językowe dziecka w wieku przedszkolnym w perspektywie biografii Stefana Szumana (1889-1972). Biografistyka Pedagogiczna, 8(2), 67–96. https://doi.org/10.36578/BP.2023.08.35

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1