Bardecki A., Struktura powołania kapłańskiego, „Polonia Sacra”, 5 (1952) nr 1, s. 17-53.
Buber M., Ja i Ty, tł. M. Chojnacki, Warszawa 1992.
Chmielewski M., Metodologia duchowości katolickiej, w: Teologia duchowości katolickiej, red. W. Słomka, M. Chmielewski i inni, Lublin 1993, s. 49-69.
Creswell J.W., Qualitative Inquiry Research Design: Choosing, California 2013.
Dubas E., Biografia rodzinna jako obszar badań andragogicznych – w czasach intensywnych przemian cywilizacyjno-kulturowych, „Biografistyka Pedagogiczna”, 7 (2022) nr 1, s. 487-504.
DOI: https://doi.org/10.36578/BP.2022.07.03
Dziewiecki M., Konferencja dla alumnów, wygłoszona w ramach Krajowego Kongresu Powołań, Jasna Góra, 20 maja, w: Posłani w trzecie tysiąclecie, red. T. Mrowiec, Kraków 2000, s. 60-67.
Fabiś A., Rozwój duchowy jako atrybut dojrzałości w starości, „Exlibris Biblioteka Gerontologii Społecznej”, 9 (2015) nr 1, s. 11-18.
Flick U., Projektowanie badania jakościowego, tł. P. Tomanek, Warszawa 2010.
Frankl V. E., Bóg ukryty w poszukiwaniu ostatecznego sensu, przedmowa C. Hammond, posłowie A. Batthyány, tł. A. Wolnicka, Warszawa 2013.
Galletta A., Mastering the Semi-Structured Interview and Beyond: From Research Design to Analysis and Publication, New York 2013.
Giddens A., Socjologia, tł. A. Szulżycka, Warszawa 2006.
Głaz S., Doświadczenie religijne, Kraków 1997.
Golińska L., Emocje: przyjaciel czy wróg, Warszawa 2002.
Guba E., Lincoln Y., Paradigmatic Controversies, Contradictions, and Emerging Confluences, w: The Sage Handbook of Qualitative Research, red. N.K. Denzin, Y.S. Lincoln, Thousand Oaks 2005, s. 191–215.
James W., The Varieties of Religious Experience. A Study in Human Nature, New York 1968.
Jan Paweł II, Posynodalna adhortacja apostolska „Pastores dabo vobis” Ojca Świętego Jana Pawła II do biskupów, do duchowieństwa i wiernych o formacji kapłanów we współczesnym świecie, 1992.
Jan Paweł II, Przypatrzmy się, bracia, powołaniu naszemu, 17 marca 1996, w: Listy Ojca Świętego Jana Pawła II do wszystkich Kapłanów Kościoła na Wielki Czwartek, Kraków 1996.
Kołata S., Praktyczny wymiar rozeznawania powołania w seminarium duchownym w świetle nowego „Ratio Fundamentalis Institutionis Sacerdotalis”, w: Rozeznanie: przeszłość, teraźniejszość, przyszłość, red. S. Drzyżdżyk, M. Gilski, Kraków 2019, s. 283-306, DOI: 10.15633/978-83-7438-771-2.12.
DOI: https://doi.org/10.15633/978-83-7438-771-2.12
Kubacka-Jasiecka D., Interwencja w społeczności – trzeci nurt interwencji kryzysowej, w: Interwencja kryzysowa. Konteksty indywidualne i społeczne, red. D. Kubacka-Jasiecka, P. Passowicz, Kraków 2016, s. 27-41.
Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne. Filozofia, metodyka, ewaluacja, Lublin 2010.
Kvale S., Prowadzenie wywiadów, tł. A. Dziuban, Warszawa 2010.
Lichtman M., Qualitative Research for the Social Sciences, Thousand Oaks 2014.
DOI: https://doi.org/10.4135/9781544307756
Przybylski A., Katechetyczno-pedagogiczny aspekt troski o powołania kapłańskie. Propozycje i inicjatywy „powołaniowe” podejmowane przez wyższe seminarium duchowne archidiecezji częstochowskiej, „Częstochowskie Studia Teologiczne”, 38 (2010) s. 175-185.
Rynio A., Autorytet osób znaczących w kształtowaniu osobowości dojrzałej, „Ethos”, 37 (1997) s. 121-132.
Sobór Watykański II, Konstytucja Dogmatyczna o Kościele Lumen gentium, 44, Watykan 1964.
Stochmiałek J., Kryzysy życiowe osób dorosłych. Refleksje andragogiczne i edukacyjne, Warszawa 2015.
Uchnast Z., Osobowe wymiary duchowego rozwoju w podejściu chrześcijańskim, w: Poradnictwo psychologiczno-religijne, red. J. Makselon, Kraków 2001, s. 87-93.
Zych A.A., Leksykon gerontologii, Kraków 2010.