Data publikacji : 28-11-2023 — zaktualizowane 28-11-2023

Lekcja cierpienia w biograficznym przekazie epistolograficznym osób starszych do młodszych pokoleń

Abstrakt

Artykuł przedstawia wyniki badań empirycznych na temat cierpienia w doświadczeniach życiowych osób starszych. Celem badań było zrozumienie, jakie znaczenia nadają cierpieniu ludzie starzy. Celem był także dialog międzypokoleniowy – przekazanie młodym ludziom wiedzy płynącej z życia. Materiał badawczy stanowiły listy pisane przez seniorów do młodszych generacji, zastosowano jakościową analizę dokumentów wywołanych. W badaniach wzięły udział osoby, które ukończyły 60. rok życia, m.in. słuchacze uniwersytetu trzeciego wieku. List jest formą przedstawienia swojego wewnętrznego świata i ma charakter subiektywny. Analiza wyników badań zawiera takie obszary, jak: powszechność i akceptacja cierpienia, sens i oblicza cierpienia, lęk przed cierpieniem, strata bliskich oraz żałoba.

Słowa kluczowe:

cierpienie, listy, przekaz międzypokoleniowy, osoby starsze, starość



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Fabiś, A., Sygulska, K., & Zaremba, K. (2023). Lekcja cierpienia w biograficznym przekazie epistolograficznym osób starszych do młodszych pokoleń. Biografistyka Pedagogiczna, 8(1), 617–640. https://doi.org/10.36578/BP.2023.08.21

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1