Data publikacji : 31-12-2022

Przestrzeń czy miejsce?

O znaczeniu kategorii w badaniach biograficznych

Abstrakt

Treść artykułu dotyczy relacji, w jakiej pozostają przestrzeń i miejsce, oraz znaczenia kategorii miejsca w badaniach biograficznych. Szczególny walor, wzmacniający specyfikę badań biograficznych, przypisany został kategorii miejsca jako pojęciu odnoszącemu się do „uczłowieczonej przestrzeni”, którą ludzie próbują poznać, zrozumieć i nadać jej osobiste, ale także społeczne znaczenie. Doświadczanie miejsca uznano za podstawową relację egzystencjalną człowieka. Rozważania zawarte w artykule odwołują się do fenomenologii przestrzeni, czyli tego, że przestrzeń doświadczana jest bezpośrednio w życiu, oraz do hermeneutyki przestrzeni (w tym hermeneutyki miejsca).

Słowa kluczowe:

badania biograficzne, miejsce, przestrzeń, zwrot przestrzenny



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Wróbel, A. (2022). Przestrzeń czy miejsce? O znaczeniu kategorii w badaniach biograficznych. Biografistyka Pedagogiczna, 7(2), 45–56. https://doi.org/10.36578/BP.2022.07.39

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1