Data publikacji : 08-12-2021

Implikacje myśli pedagogicznej Johna Deweya w fińskiej edukacji

Abstrakt

Myśl pedagogiczna Johna Deweya była próbą sprzeciwu wobec tradycyjnego systemu kształcenia, a jednocześnie przystosowania szkoły do potrzeb i wymagań nowoczesnego życia społecznego i stworzenia nowego typu wychowania. W artykule zawarto również wątki biograficzne i pedagogiczne z życia Johna Deweya mające wpływ na zmiany edukacyjne dokonane w podstawowej edukacji fińskiej.

Słowa kluczowe:

John Dewey (1859-1952), implikacje pedagogiczne, progresywizm, pragmatyzm, eksperymentalizm, wychowanie, fińska edukacja podstawowa, krytyka szkoły tradycyjnej, wieloprzedmiotowe modele kształcenia



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki


Zasady cytowania

Suwalska, A. (2021). Implikacje myśli pedagogicznej Johna Deweya w fińskiej edukacji. Biografistyka Pedagogiczna, 6(1), 211–227. https://doi.org/10.36578/BP.2021.06.24

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1