Adam B., Czas, tłum. M. Dera, Warszawa 2010.
Antropologia doświadczenia, red. V.W. Turner, E.M. Bruner, tłum. E. Klekot, A. Szurek, Kraków Kraków 2011.
Bańka J., Życie człowieka jako istnienie czasie, w: Czas w życiu człowieka, red. K. Popiołek, A. Chudzicka-Czupała, Katowice 2010, s. 38–50.
Bauman Z., K. Tester, O pożytkach z wątpliwości. Rozmowy z Zygmuntem Baumanem, przeł. E. Krasińska, Warszawa 2003.
Bruner E.M., Przeżycie i jego ekspresje, w: Antropologia doświadczenia, red. V.W. Turner, E.M. Bruner, tłum. E. Klekot, A. Szurek, Kraków 2011, s. 11–40.
Brzezińska A., Dzieciństwo i dorastanie: korzenie tożsamości osobistej i społecznej, w: Edukacja regionalna, red. A.W. Brzezińska, A. Hulewska, J. Słomka, Warszawa 2006, s. 47–77.
Burszta W.J., Wprowadzenie do wydania polskiego, w: P. C. Salzman, P. C. Rice, Myśleć jak antropolog, Gdańsk 2009, s. 7–15.
Czas i miejsca w biografii. Aspekty edukacyjne, red. E. Dubas, A. Gutowska, seria: Biografia i badanie biografii, t. 5, Łódź 2017.
Czerniak S., Kontyngencja, tożsamość, człowiek. Studia z antropologii filozoficznej XX w., Warszawa 2006.
Denzin N.K., Reinterpretacja metody biograficznej, w: Metoda biograficzna w socjologii, red. J. Włodarek, M. Ziółkowski, Warszawa 1990, s. 55–71.
Dilthey W., Budowa świata historycznego w naukach humanistycznych, tłum., oprac. i posł. red. E. Paczkowska-Łagowska, Gdańsk 2004.
Dubas E., Wprowadzenie do tematyki tomu, w: W stulecie metody biograficznej. Refleksje i przykłady badań z perspektywy polsko-frankofońskiej, red. E. Dubas, A. Słowik, seria Biografia i badanie biografii, t. 7, Łódź 2020.
Frankl V.E., Lekarz i dusza. Wprowadzenie do logoterapii i analizy egzystencjalnej, tłum. R. Skrzypczak, Warszawa 2017.
Golka M., Sekrety ludzkiego czasu, Warszawa 2021.
Górniewicz J., Kategorie pedagogiczne: odpowiedzialność, podmiotowość, samorealizacja, tolerancja, twórczość, wyobraźnia, Olsztyn 1997.
Griese H. M., Wstęp, w: Uniwersalia w międzykulturowym porównaniu. Studium polsko-niemieckie, red. E. Dubas, H.M. Griese, M. Dzięgielewska, Łódź 2008, s. 5–8.
Haeffner G., Wprowadzenie do antropologii filozoficznej, tłum. W. Szymona, Kraków 2006.
Hann C., Antropologia społeczna, tłum. S. Szymański, Kraków 2008.
Husserl E., Wykłady z fenomenologii wewnętrznej świadomości czasu, tłum. J. Sidorek, wstęp A. Półtawski, Warszawa 1989.
Kaniowska K., Heurystyczna wartość wiedzy antropologicznej, w: Zanikające granice. Antropologizacja nauki i jej dyskursów, red. A. Pomieciński, S. Sikora, Poznań 2009, s. 19–41.
Koczanowicz L., Polityka czasu. Dynamika tożsamości w postkomunistycznej Polsce, Wrocław 2009.
Kopka J., Czas a moralność. Od filozoficznych do socjologicznych koncepcji czasu, „Acta Universitatis Lodziensis, Folia Socjologia”, 40 (2012) s. 33–47.
Kowalski M., Viktora Emila Frankla konstrukty wartościujące człowieka. Analizy i refleksje, „Biografistyka Pedagogiczna”, 6 ( 2021) nr 1, s. 17–33, DOI: 10.36578/BP.2021.06.03.
Kubinowski D., Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk 2010.
Kuhn T., Struktura rewolucji naukowych, tłum. J. Nowotniak, Warszawa 2001.
Lalak D., Podejście biograficzne (biograficzność) w naukach o wychowaniu. Trzy perspektywy dyskursu, w: Podstawy metodologii badań w pedagogice, red. S. Palka, Gdańsk 2010, s. 257–280.
Lani-Bayle M., Opowieści biograficzne i ich przyszłość – ważąc słowa, w: W stulecie metody biograficznej. Refleksje i przykłady badań z perspektywy polsko-frankofońskiej, red. E. Dubas, A. Słowik, seria: Biografia i badanie biografii, t. 7, Łódź 2020, s. 71–84.
Lewartowska-Zychowicz M., Między pojęciem a kategorią (perspektywa dynamicznego ujmowania wiedzy o wychowaniu), Kraków 2001.
Murawska E., Barwy nauczycielskiej codzienności, w: Codzienność szkoły. Nauczyciel, red. M. J. Łukasik, I. Nowosad, M. Szymański, Kraków 2014, s. 99–109.
Narracja jako sposób rozumienia świata, red. J. Trzebiński, Gdańsk 2002.
Nowak-Dziemianowicz M., Edukacja i wychowanie w dyskursie nauki i codzienności, Kraków 2012.
Odrowąż-Coates A., Autobiographical Experience As a Tool of Ethnographic Study into the Hidden World of Saudi Women (Autobiografia jako narzędzie badań etnograficznych i klucz do ukrytego świata saudyjskich kobiet), „Pedagogika Społeczna”, 13 (2014) nr 1 (51), s. 45–55.
Paczkowska-Łagowska E., O historyczności człowieka. Studia filozoficzne, Gdańsk 2012.
Ricoeur P., Język, tekst, interpretacja: wybór pism, Warszawa 1989.
Ryk A., W poszukiwaniu podstaw pedagogiki humanistycznej. Od fenomenologii Edmunda Husserla do pedagogiki fenomenologicznej, Kraków 2011.
Safranski R., Czas. Co czyni z nami i co my czynimy z niego, Warszawa 2017.
Salzman P.C., P.C. Rice, Myśleć jak antropolog, tłum. O. i W. Kubińscy, wstęp W.J. Burszta, Gdańsk 2009.
Skrzyniarz R., „Czas i odległość, jakie znamy nie istnieją” – doświadczenia śmierci w biografii, „Biografistyka Pedagogiczna”, 1 (2016) nr 1, s. 177-192, DOI: 10.36578/BP.2016.01.11.
Sztumski W., Turboświat, pułapka przyspieszenia i ekologia czasu, w: Czas w życiu człowieka, red. K. Popiołek, A. Chudzicka-Czupała, Katowice 2010, s. 23–37.
Śliwerski B., Uniwersalizm jako metanarracja alternatywnego myślenia w/o edukacji (na przykładzie wybranych współczesnych koncepcji pedagogicznych), w: Uniwersalia w międzykulturowym porównaniu. Studium polsko-niemieckie, red. E. Dubas, H.M. Griese, M. Dzięgielewska, Łódź 2008, s. 55–74.
Taylor Ch., Źródła podmiotowości. Narodziny tożsamości nowoczesnej, przeł. M. Gruszczyński i in., nauk. oprac. T. Gadacz, wstęp A. Bielik-Robson, Warszawa 2001.
Urbaniak-Zając D., Biograficzna perspektywa badawcza, w: Uczenie się z (własnej) biografii, red. E. Dubas, W. Świtalski, seria: Biografia i badanie biografii, t. 1, Łódź 2011, s. 11–27.