Asceza. Odczłowieczenie czy uczłowieczenie, red. ks. W. Słomka, Lublin 1985.
Bachtin M. M., Pogranicza twórczości słownej. Studia i notatki archiwalne, tłum., wstęp, noty wprowadzające, przypisy i komentarze D. Ulicka, Warszawa 2022.
Bal M., Wędrujące pojęcia w naukach humanistycznych. Krótki przewodnik, tłum. M. Bucholc, Warszawa 2012.
Boroń A., Gromkowska-Melosik A., Ukraińskie uchodźczynie wojenne. Tożsamość, trauma, nadzieja, Kraków 2022.
Dudzikowa M., Mit o szkole jako miejscu „wszechstronnego rozwoju” ucznia. Eseje etnopedagogiczne, wyd. 2 poszerzone, Kraków 2004.
Gnitecki J., Wprowadzenie do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 2006.
Gnitecki J., Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych, t. 1: Status metodologiczny nauk pedagogicznych, Poznań 2006.
Gurycka A., Błąd w wychowaniu, Warszawa 1990.
Lekcje pokoju w czasie (po)wojennym, red. M. Paluch, Kraków 2022.
Łopatkowa M., Pedagogika serca, Warszawa 1992.
Maliszewski K., Teoria wychowania moralnego w pedagogice kultury II Rzeczypospolitej, Katowice 2004.
Maliszewski K., Medium Mundi – Projekt humanistyki zmąconych granic, „Pedagogika Kultury”, 4 (2008) s. 69-80.
Maliszewski K., Bez-silna edukacja. O kształceniu kruchego, Katowice 2021.
Maliszewski K., Ciemne iskry. Problem aktualizacji pedagogiki kultury, Toruń 2013.
Maliszewski K., Dotknięcie pedagogiczne – nauczyciel jako wydarzenie, w: W przestrzeni dotyku, red. J. Kurek, K. Maliszewski, Chorzów 2009.
Maliszewski K., Pedagogika na pograniczu światów. Eseje z cyklu „Medium Mundi”, Katowice 2015.
Maliszewski K., K. Maliszewski, Po(k)ruszyć sen – pedagogika filozoficzna jako wybuchowe poszukiwanie, „Kwartalnik Pedagogiczny”, 62 (2017) nr 1 (243), s. 20-33, DOI: 10.5604/01.3001.0009.8106.
Maliszewski K., Stępkowski D., Śliwerski B., Istota, sens i uwarunkowania (wy)kształcenia, Kraków 2019.
Miasto i czas, red. J. Kurek, K. Maliszewski, Chorzów 2008.
Milerski B., Hermeneutyka pedagogiczna. Perspektywy pedagogiki religii, Warszawa 2011.
Muzyka i wartości, red. J. Kurek, K. Maliszewski, Chorzów 2014, wyd. 2: Chorzów 2019.
Nalaskowski A., Edukacja, która nie chce przeminąć, Kraków 1999.
Nalaskowski A., Edukacyjny show, Kraków 1998.
Nalaskowski A., Niepokój o szkołę, Kraków 1995.
Nalaskowski A., Widnokręgi edukacji, Kraków 2002.
Nowak M., Teorie i koncepcje wychowania, Warszawa 2009.
Okoń W., Dziesięć szkół alternatywnych, Warszawa 1997.
Ostrowicka H., Problematyzacje. Studia nad dyskursem w badaniach edukacyjnych, Kraków 2022.
Przebaczenie, red. J. Kurek, K. Maliszewski, Chorzów 2012.
Przyjaźń, red. J. Kurek, K. Maliszewski, Chorzów 2015.
Sobczak J., „Nowe wychowanie” w polskiej pedagogice okresu Drugiej Rzeczypospolitej, Bydgoszcz 1998.
Szymański M.S., Niemiecka pedagogika reformy 1890-1933, Warszawa 1992.
Śliwerski B., Paluch M., Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego, Kraków 2021.
Śliwerski B., Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia, klasyfikacje, badania, Kraków 2009.
Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków 1998.
Utrata. Wobec braku i ubywania, red. J. Kurek, K. Maliszewski, Chorzów 2013.
W kręgu Medei, red. J. Kurek, K. Maliszewski, Chorzów 2016.
W przestrzeni dotyku, red. J. Kurek, K. Maliszewski, Chorzów 2009.
Widma pamięci, red. J. Kurek, K. Maliszewski, Chorzów 2010.
Wierzbicki P. Entuzjasta w szkole, Warszawa 1977.
Wołoszyn S., Nauki o wychowaniu w Polsce w XX wieku. Próba syntetycznego zarysu na tle powszechnym, Kielce 1998.
Z tęsknoty za mistrzem, red. J. Kurek, K. Maliszewski Chorzów 2007.
Zwierzęta i ludzie, red. J. Kurek, K. Maliszewski, Chorzów 2011.