Data publikacji : 28-11-2023 — zaktualizowane 28-11-2023

Pedagogika facylitatora „widm pamięci”

Hermeneutyczna aktualizacja pedagogiki kultury Krzysztofa Maliszewskiego

Abstrakt

Autor dokonuje w artykule analizy rozpraw śląskiego pedagoga w nurcie biografistyki pedagogicznej. Uzasadnia, jak ważne jest dostrzeżenie ewolucji zmian w podejściu badawczym przedstawiciela pedagogiki humanistycznej z Uniwersytetu Śląskiego. Od trzech dekad dokonuje on interesujących badań pedagogiki kultury, jej recepcji i możliwej aplikacji we współczesnej pedagogice szkolnej. Poznajemy dzięki studiom kolejno powstających rozpraw naukowych Krzysztofa Maliszewskiego przejście od renesansu pedagogiki reformy dwudziestolecia wojennego, poprzez pedagogikę jako laboratorium kultury do pedagogiki egzystencjalnej w dobie społeczeństw kryzysów społecznych oraz edukacyjnych.

Słowa kluczowe:

pedagogika kultury, pedagogika reformy, edukacja, wychowanie, kształcenie



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Śliwerski, B. (2023). Pedagogika facylitatora „widm pamięci”: Hermeneutyczna aktualizacja pedagogiki kultury Krzysztofa Maliszewskiego. Biografistyka Pedagogiczna, 8(1), 461–481. https://doi.org/10.36578/BP.2023.08.27

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1