Data publikacji : 19-12-2022

Nie jesteśmy „edukowani” do wojny, czyli o błędnej przesłance Konrada Rejmana

Abstrakt

Autor dokonuje analizy krytycznej wydanej w Polsce książki Konrada Rejmana Etyka radykalna jako emancypacja. O wojnie i pokoju z perspektywy pedagogicznej. Podejmuje tu trzy zagadnienia dyskutując z poglądami autora książki, a mianowicie: 1) Edukacja jako czynnik socjalizacji w kulturze wojny, 2) przyczyny konfliktów zbrojnych i 3) możliwości zmiany paradygmatu wojny na kulturę pokoju.

Słowa kluczowe:

wojna, pokój, pedagogika, edukacja szkolna, militaryzacja



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

PDF

Zasady cytowania

Śliwerski, B. (2022). Nie jesteśmy „edukowani” do wojny, czyli o błędnej przesłance Konrada Rejmana. Biografistyka Pedagogiczna, 7(1), 563–579. https://doi.org/10.36578/BP.2022.07.15

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1