Niniejszy artykuł stanowi pedagogiczno-bibliograficzną introdukcję związaną z miejscami wspólnymi, obecnymi w życiu i twórczości Janusza Korczaka i Joanny Kulmowej. Zdaniem autorki oryginalne metafory: „żywe wiązanie” i „pastewny świat” łączą się z fenomenem „językowego praktykowania autobiografii”, uprawianym skutecznie przez oboje autorów, stanowiącym swoiste połączenie „sztuki wychowania” z eskapizmem literackim i językiem wczesnej edukacji. Manifestowany jest on przez Kulmową poprzez związki z pedagogiką dzieciństwa i Korczakowskim prawem dziecka do szacunku. Artykuł o „żywych metaforach” to kolejna zapowiedź obszerniejszego opracowania na ten temat.
Zasady cytowania
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
"Biografistyka Pedagogiczna" uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.
Okres realizacji: 2023-2024 rok.
Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN
Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1