Data publikacji : 30-12-2023 — zaktualizowane 01-10-2024

Wersje

„Żywe wiązanie” Janusza Korczaka i „pastewny świat” Joanny Kulmowej

Introdukcja pedagogiczno-bibliograficzna

Abstrakt

Niniejszy artykuł stanowi pedagogiczno-bibliograficzną introdukcję związaną z miejscami wspólnymi, obecnymi w życiu i twórczości Janusza Korczaka i Joanny Kulmowej. Zdaniem autorki oryginalne metafory: „żywe wiązanie” i „pastewny świat” łączą się z fenomenem „językowego praktykowania autobiografii”, uprawianym skutecznie przez oboje autorów, stanowiącym swoiste połączenie „sztuki wychowania” z eskapizmem literackim i językiem wczesnej edukacji. Manifestowany jest on przez Kulmową poprzez związki z pedagogiką dzieciństwa i Korczakowskim prawem dziecka do szacunku. Artykuł o „żywych metaforach” to kolejna zapowiedź obszerniejszego opracowania na ten temat.

Słowa kluczowe:

Janusz Korczak, Joanna Kulmowa, biografistyka pedagogiczna, pedagogika dziecka



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Zasady cytowania

Chęcińska, U. (2024). „Żywe wiązanie” Janusza Korczaka i „pastewny świat” Joanny Kulmowej: Introdukcja pedagogiczno-bibliograficzna. Biografistyka Pedagogiczna, 8(2), 15–27. https://doi.org/10.36578/BP.2023.08.45 (Original work published 30 grudzień 2023)

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1