Bonowicz W., Słowo wstępne, w: J. Korczak, Sam na sam z Bogiem. Modlitwy tych, którzy się nie modlą, Warszawa 2023.
Cieszkowski A., Ojcze nasz, oprac. i wstępem opatrzył S. Mazurek, t. 1-2, Warszawa 2022.
Chęcińska U., Od Korczaka do Kulmowej. Dziecko i język. Prolegomena, „Konteksty Pedagogiczne”, 1 (2023) nr 1, s. 11-21, DOI: 10.19265/kp.2023.1.20.369.
Chęcińska U., „Zawsze byłam po stronie świętego Franciszka”. Joanny Kulmowej zaśpiewy strumiański-prolegomena, w: Observare Evangelium. Wrocławska Księga Jubileuszu 800-lecia Zakonu Braci Mniejszych, Wrocław 2009, s. 457-462.
Chrząstowska B., Otwarte niebo. Literackie świadectwa przeżywania Eucharystii, Poznań 1992.
Głaz S., Doświadczenia religijne a osobowość, Kraków 2001.
Heland-Kurzak K., Dziecięca kreacja obrazu Boga i religijności. Perspektywa pedagogiczna, Warszawa 2021.
Kamieńska A., Na progu słowa, Poznań 1985.
Korczak J., Pisma czasu wojny (1939-1942), Warszawa 2021, t.15.
Korczak J., Pamiętnik, w: Pisma czasu wojny (1939-1942) t. 15, Warszawa 2021.
Korczak J., Sam na sam z Bogiem. Modlitwy tych, którzy się nie modlą, Warszawa 2018.
Krzewska E., Skrzyniarz R., Świecki święty. Bóg i religia w życiu Janusza Korczaka, w: Janusz Korczak-przyjaciel dzieci: w nurcie rozważań pedagogicznych, red. M. Hajkowska, M. Czepil, R. Bednarz-Grzybek, Lublin 2015, s. 13-24.
Kulmowa J., Różne takie modlitewki, Poznań 2006.
Kulmowa J., Topografia myślenia, Warszawa 2001.
Kulpaczyński S., Tatala M., Zarys modelu wychowania do modlitwy w wybranych materiałach katechetycznych (cz. I), „Seminare. Poszukiwania naukowe”, 16 (2000) s. 289-299, DOI: 10.21852/sem.2000.19.
DOI: https://doi.org/10.21852/sem.2000.19
Ługowska J., Kto? Joanny Kulmowej jako przykład współczesnej poezji dla dzieci, w: Dziecko i jego światy w poezji dla dzieci, red. U. Chęcińska, Szczecin 1994, s. 41-48.
Nawracała T., Teandryczność- klucz do zrozumienia eklezjologii i chrystologii, w: Jezus Chrystus w świetle kontrowersji wczoraj i dziś, red. B. Kochaniewicz i A. Wojtczak, Poznań 2017, s. 187-199.
Mazan-Mazurkiewicz A., „Naiwne, śmieszne, naiwne, śmieszne, śmieszne”- Janusza Korczaka (nie)dosięganie Boga, „Irydion. Literatura-Teatr-Kultura”, 3 (2017) nr 2, s. 89-98.
DOI: https://doi.org/10.16926/i.2017.03.22
Olczak-Ronikier J., Korczak. Próba biografii, Warszawa 2011.
Ricoeur P., Pamięć, historia, zapomnienie, tł. J. Margański, Kraków 2012.
Rudnicki Z., Portret duchowy Korczak. Nieśmiała próba zarysu na kanwie Pamiętnika. „Paedagogia Christiana”, 2 (2021) s. 75-90, DOI: 10.12775/PCh.2021.020.
Sieradzka-Baziur B., Kształtowanie się języka naukowego pedagogiki na przykładzie manifestu pedagogicznego Jak kochać dziecko. Dziecko w rodzinie Janusza Korczaka. „Przegląd Historyczno-Oświatowy”, 3-4 (2019) s. 46-62, DOI: 10.17460/PHO_2019.3_4.03.
Sieradzka-Baziur B., Rozwój duchowy dziecka w pedagogice Janusza Korczaka. „Horyzonty Wychowania”, „Horyzonty Wychowania”, 21 (2022) nr 58, s. 11-21, DOI: 10.35765/hw.2022.2158.03.
DOI: https://doi.org/10.35765/hw.2022.2158.03
Smolińska-Theiss B., Korczakowskie narracje pedagogiczne, Kraków 2014.
Starczewska K., Świadomość religijna Janusza Korczaka, w: Janusz Korczak. Pisarz – wychowawca –myśliciel, red. H. Kirchner, Warszawa 1997, s. 211-248.
Twardowski J. ,Posłowie, w: J. Korczak, Sama na sam z Bogiem. Modlitwy tych, którzy się nie modlą, Warszawa 2018, s. 65-66.
Walesa Cz., Religijność jako rzeczywistość nieustannie tworzona i przetwarzająca, w: Konteksty religijności i rodziny, red. M. Borowska, J. Kraśniewska, Warszawa 2020, s. 15-59.
DOI: https://doi.org/10.15633/9788374389327.02
Walesa Cz., Rozwój religijności człowieka. Dziecko, Lublin 2005.
Wojnowska B., Inna twarz Korczaka. Szkice o dwoistej tożsamości (i nie tylko), Kraków–Budapeszt– Syrakuzy 2023.