Data publikacji : 08-12-2021

O pedagogicznym znaczeniu piękna w świetle biografii Williama Morrisa (1834-1896)

Abstrakt

Celem artykułu jest rozpatrzenie problemu pedagogicznej wartości piękna w kontekście biografii Williama Morrisa. Autorka stawia pytanie o wpływ doświadczeń życiowych oraz warunków społeczno-ekonomicznych XIX-wiecznej Anglii na poglądy Morrisa w zakresie pedagogicznego znaczenia piękna, tj. takiego, które służy zmianie proosobowej i prospołecznej. Autorka odwołuje się do opracowań biograficznych, artykułów i źródeł polsko i angielskojęzycznych.

Słowa kluczowe:

William Morris (1834–1896), piękno estetyczne, edukacja estetyczna, pedagogika społeczna



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Pobierz pliki

pdf

Zasady cytowania

Lisiecka, A. (2021). O pedagogicznym znaczeniu piękna w świetle biografii Williama Morrisa (1834-1896). Biografistyka Pedagogiczna, 6(1), 35–49. https://doi.org/10.36578/BP.2021.06.06

Wskaźniki altmetryczne


Cited by / Share


Logo Open Access

"Biografistyka Pedagogiczna"  uzyskała dofinansowanie na lata 2022-2024 ze środków Ministra Edukacji i Nauki w ramach programu „Rozwój Czasopism Naukowych”.

Okres realizacji: 2023-2024 rok.

Wartość dofinansowania 65 992,00 PLN

Numer umowy: RCN/SP/0434/2021/1